Monday, December 12, 2011

+++ JgN gOyAh dGn FiTnAh +++

Ada satu peristiwa yg x dpt aku buang dari kotak ingatan..ini cerita beberapa tahun yg lepas.

Suasana kerja yg stress buat aku & rakan2 di offc sgt rapat..hatta dgn rakan department lain sekalipun..bergossip dah jadi perkara biasa..sekadar suka2 hilangkan keserabutan dlm kepala..x lari juga dari cerita skandal rakan2 sekerja..& x pasal2 dengan aku terheret sama..hey,aku rapat dengan org tu x semestinya aku menyimpan perasaan..selalu aku igtkan dia itu suami org & aku respek dia sbg abg..x pernah lebih dari itu..x dinafikan dia ada rupa..sweet talker juga..tp x semudah itu utk aku cair,bukan aku x pernah dipermainkan oleh lelaki sebegini..aku sudah fobia..bila aku sedar dia cuba menarik perhatian,aku jadi takut..baik layanan dia pada aku..baik jugalah layanan aku pada dia,tp masih aku tau batasannya..aku beringat yg semuanya atas urusan kerja..~

Tp apa yg kita fikirkan selalunya x sama dengan apa yg difikirkan oleh mata2 yg memandang..dlm beringat,aku difitnah cuba merampas suami org..aku dituduh perempuan xsedar diri yg meletakkan maruah di tapak kaki lelaki..apekah??! tp usah cepat melatah..aku diburuk2kan sehingga si isteri menghubungi aku utk diajak bersemuka..ya, bisa aja..kenapa perlu aku takut..kerana aku tau aku berada di pihak yg benar..kata seorang teman,"gila kau, sekali dicurahkan asid ke muka kau nnt bagaimana?”..hati aku kuat mengatakan aku perlu pergi..aku perlu selesaikan hal ini..

Pada tarikh yg dijanjikan,dia dtg menjemput aku di depan office,setelah memastikan si suami sudah pulang.Saat bersemuka,aku & dia berlagak tenang..kami x ke mana2..di dlm kereta saja..

Dia memulakan bicara..

“Akak dengar mcm2 pasal adik..tp akak x nak percaya..akak nak dengar sendiri dari mulut adik,sbb tu akak buat keputusan utk dtg”..

~Serius,x aku jangkakan reaksi sebegitu dari dia,cukup tenang..~

Aku ubah kedudukan, menyerongkan badan & menatap terus kedlm matanya..

“Demi Allah kak, sy x ada apa2 hubungan dgn suami akak..kes mcm ni mungkin selalu kita dengar tp sy bukan salah seorang darinya..kenapa perlu sy bina kebahagiaan dari runtuhan masjid org lain?..”

“Kalau betul katakan aja dik,terus terang..akak rela” sambil merenung jauh ke depan..

“Tidak sama sekali kak..bukan ini yg sy nak dlm hidup sy..sy masih muda..sy punya byk impian..lagipun bukan sy utk tergila2kan suami org..”

Dia tergelak kecil.."ntahla dik..sebenarnya ini bukan pertama kali suami akak buat hal..sblm ni akak pernah serang seorang perempuan..tp bila jadi lagi..akak jd ragu2..”

Ahah..no wonder dia nampak tenang aja..x serang aku membabi buta..dia mula meluahkan isi hati..

"Suami akak tu pengongkong orgya..akak x boleh nak melawa..x boleh pakai cantik2 kalau nak keluar..nak make up pun kene tegur..kdg2 akak x tahan..tp bila memikirkan anak2..akak sabarkan aja..”

Itu cuma sebahagiannya saja..byk juga yg dia luahkan rasa..tp biarlah jadi rahsia antara kami berdua..Aku lihat ada air jernih bergenang di kelopak mata saat dia bercerita..~

Itulah dia perempuan..biar hati luka parah..berdarah..sanggup korbankan kebahagiaan sendiri demi anak2..bagaimana sanggup si suami berperangai sedemikian rupa..& paling aku x fhm bila dia melarang si isteri melaram tp dia sendiri menggatal dengan gadis lain di belakang~ (--")

x sedar 3 jam kami bersemuka..biar jelas semuanya..cuba juga aku tanyakan siapa yg menyampaikan cerita..katanya antara kwn aku juga..tp katanya lagi biarlah dirahsiakan saja.aku cukup terkilan pastinya~

Sblm balik dia sempat berpesan.."adik hati2lah..kdg2 kita x sedar tingkah laku kita diperhatikan & boleh disalahtafsirkan org..jgn sampai kita dipandang serong”..

Akan aku igt pesan itu sampai mati!~

Siapa yg menaburkan fitnah, tidak aku ketahui sampai sekarang..manusia jenis apakah engkau..sanggup menikam kwn sendiri tanpa belas kasihan..kenapa tidak kau dtg bersemuka & luahkan apa saja yg kau dengkikan hingga berani bertindak memburukkan nama kawan sendiri di belakang~~

47 orang ong gedek gedek~:

dill said... [Reply to comment]

bukan semua yang boleh dianggap kawan.

ape2 pun memang kene berhati2 ngan setiap yang kite lakukan. lagi2 berkaitan dengan perkara yang sal cerita tu.

moga dipermudahkan jalan kehidupan kita, sal :)

dill.

Ct Aja said... [Reply to comment]

sal, awk mmg berani menegakkan kebenaran.....betul jgk pesan akk 2, mgkin pasni sal kene lbh berhati2 dlm prhbngan2 agar org lain tak salah faham... bt org yg menabur fitnah 2, biarla dia, Allah dan sal saje yg tau kebenaran...saya tabik anda mmg seorang yg tabah...

Jue said... [Reply to comment]

ish...nsb baik jugak ko bkn wanita pertama else dah kna serang. bljr dr pgalaman mmg mematangkan

kwn tikam blkg?besa la tu

Tukang Karut said... [Reply to comment]

aku kawan yang baik yang main tikam depan je... eh?

konde said... [Reply to comment]

be care terhadapa apapun

Info Event For Blogger: Percuma Samsung Galaxy Ace & RM1000, it's very easy to get, let's come and get it --> http://www.streetdirectory.com.my/streetdirectorymalaysia/

princess said... [Reply to comment]

aduhai . sedihnyeee . kuatkan semangat ye . mulut org memang macam tu . cepat sgt buat tuduhan melulu . sbr ea : )

a.samad jaafar said... [Reply to comment]

fitnah ada di mana-mana.. fitnah racun masyarakat.. fitnah umpama api marak membakar ranting2 kering.. api itu fitnah.. ranting itu amal..

syabas krn bertindak matang..!

Miz Novexx said... [Reply to comment]

kenapa manusia suka sangat lempar fitnah, padahal itu bukan lumrah kejadian manusia... adoiii, semoga sentiasa tabah dan sabar menghadapi segala cabaran ;)

visitme@FaTiN cOrNeR said... [Reply to comment]

life is not as simple as ABC..

sleeping_maniac90 said... [Reply to comment]

wau... xsgk akk ad pnglman cm nih..
huu..
memang kne hti2 la nk kwn ngn suami org nih

ghost writer said... [Reply to comment]

bertuah dia punya suami yang mampu menasihati secara telus.takde lar kuar fitnah pulak tentang suami yang sangat dayus..

syahirooAhmad said... [Reply to comment]

hohoh... ini bukan lagi peristiwa.. ini mimpi ngeri. hehe

Ms Syakira said... [Reply to comment]

Sal, dugaan hidup mmg macam2. saya pon penah kena fitnah juga waktu dalam alam pekerjaan.xpe la..asalkan u knw what is right n what is wrong.

Gen2Merah said... [Reply to comment]

terkedu dengan luahan si isteri itu... tabah dengan suami yang macam tu...

tapi lagi sadis bila ada kawan sendiri yang melemparkan fitnah dengan khabar yang tidak benar.. Lihatla hasilnya... hampir memusnahkan rumah tangga org lain

hani said... [Reply to comment]

kagum
dgn dua dua, kamu dan si isteri tu
itulah kdg macam tulah yg jadi bila ada manusia ni lupa tempat mereka dimana.
moga dijauhkan dari yang seperti itu, ye?

∫êℳå ℋiℳå₩åℛï said... [Reply to comment]

manusia macam2 perangai..
nak kawan sekarang pun kne hati2
xblh kawan dgn orng smbarangan...

∫êℳå ℋiℳå₩åℛï said... [Reply to comment]

manusia macam2 perangai..
nak kawan sekarang pun kne hati2
xblh kawan dgn orng smbarangan...

Woofer Storm said... [Reply to comment]

finah membawa padah,jauhi diri dari melakukan dosa..sabar ye ^^

follow sini^^

Lea Isnawi said... [Reply to comment]

kesian akak tu
ahhh lelaki...

gatal!

Kazen said... [Reply to comment]

haha pas2 tnye soklan die citer sal laki die lak...dpt story free citu...ish3 :)

Entri Terkini | Video Sunday | Dosa 24 Jam Di Facebook!!

H.J said... [Reply to comment]

kurang ajar betul kawan macam tu kak...

Waqheh said... [Reply to comment]

hati2 dgn musuh dlm selimut dari musuh d medan perang...

dwaty said... [Reply to comment]

memang susah nak cari yang betul2 dipercayai...

Nonie said... [Reply to comment]

selalu cmni kan..orng selalu tgk apa y berlaku dpn mata tnpa tgk pd dasarnya.kkdng kwn sendri y xpuas hati ngn kita..berhati2 n sentiasa la jd dri sendri^_^

dhiera said... [Reply to comment]

dasar nya dia nampak kawan tapi sebenarnya dia mungkin adalah lawan.

baca entri ni, terus teringat cerita kena fitnah baru-baru ni.

Daddylicious said... [Reply to comment]

selalu tidak faham dgn para suami yg kuat mengonkong itu ini tetapi sebaliknya dia buat hal dgn org lain...ntah apa2 ntah...

khairul akmal bin azman said... [Reply to comment]

berani kerana benar..

takut kerana salah


maintain amalan dgn yg Maha Esa

zulhilmi tempoyak said... [Reply to comment]

baek cekgu.

terima kaseh cekgu..
:D

khaifaiz said... [Reply to comment]

tkt juga nak berkawan sbnrnya... tkt kena tikam-tikam nanti...

pisau belati said... [Reply to comment]

kawan tikam kawan selalu melibatkan fitnah dalam perhubungan.dalam kita tidak sedar,diantara 10 orang yang baik dengan kita,pasti salah seorangnya akan ada rasa iri hati dengan kita.

samada iri dengan perbuatan kita,sikap kita atau mungkin juga kelebihan kita.mungkin kita tidak pernah mahu berniat jahat dengan orang,tetapi hati orang kita tidak dapat menekanya.

harapnya kamu berhati-hatilah ya,kawan.doa sebagai pelindung diri buat kamu...

budak penjara said... [Reply to comment]

akk cantik sngt.ramai la laki nk goda..hehe.. seb baik kakak tu dtg berbicara dlu..klu silap ai bulan dia simbah asid..nauzubillah..hehe

eita said... [Reply to comment]

kadang2 tu orang tak senang tengok kita berjaya..tengok kita bergaya....
abai kan je,...janji pandai jaga diri..

zati embong said... [Reply to comment]

laki bidang jat pun jat da jumpa ramai sal yg mcm 2.mntak jauh la jd kat family kita sndiri nnt.

Teenager Housemaid said... [Reply to comment]

kesiannya..
saya sangat tak suka backstabber..

Zaza Fakharuldin said... [Reply to comment]

that is a nice picture

hanaahmad said... [Reply to comment]

sebab tu aku selalu letak tahap kepercayaan aku pada tahap paling tinggi sekali. hati-hati Sal, manusia ni memang takkan terlepas dari menjadi mangsa fitnah orang. ;)

shahrazali said... [Reply to comment]

wahhhh...hebat cerita awk nih... dm mcm drama melayu kt tv..hehe...
sy puji sikap awk yg berani menegakkan kebenaran....

sy prnh ada situasi ni..tp dgn tunang orang je la..

blog-tips-kurus said... [Reply to comment]

don't trust anyone.
kejamnya aku!!

Suhami Ahmad said... [Reply to comment]

kalau atok dapat tahu orang yang menabur fitnah tu, atok kasi warning kat dia...amboih, suka suki fitnah cucu den ni

Nelly The Strange said... [Reply to comment]

:(

sedih !

Juliet_iRa~" said... [Reply to comment]

xbaiknya fitnah kan..huu

kena pilih2 la kwn lepas ni..

Papa Mifz said... [Reply to comment]

mulut orang nih susah nak tutup..biar la apo org nak ckp..yg penting Allah SWT tahu perkara sebenarnyer...

chiLleD...!! said... [Reply to comment]

peringatan tuk diri sendiri..terima kasih kak..=)

LAici KAng Ais said... [Reply to comment]

xbek tikam belakang. ce try tikam kat depan

Mrza said... [Reply to comment]

biarkan je org nk fitnah akk. yg pnting mrza taw akk cmne. hee.

nasha sanza said... [Reply to comment]

fitnah sentiasa berlaku sis..saya pun pernah terkena jugak tapi lain situasinya..

Puan Kutu said... [Reply to comment]

solut sama awk..mmg berani..kesian kt isteri dia tu ekk..macam tu lah nasib org perempuan..kena byk bersabar.sekali meletop amik kau.hikhik..