Saturday, December 17, 2011

+++ iTu BuKaN SaTu aLaSaN +++

Aku percaya kamu pernah alami situasi di mana kamu berada di dlm keramaian..ternampak seseorang yg blom kamu kenali tp rasa menyampah @ x suka nak pandang apatah lagi nak nyembang..& dlm masa yg sama kamu kenal seseorang yg murah senyuman, menyenangkan & rasa mcm da lama kwn..org kata itu tanda aura positive atau negative yg dipancarkan..~

Ia juga terserlah bila saat menerima teguran..samaada seseorang itu dpt menerima dengan tenang & matang atau melenting sakan & menyimpan dendam..

Paling aku x suka bila seseorang tu menyatakan ,”ko kene terima aku seadanya sbb sememangnya aku begini” sedangkan perangainya bikin menyampah semua org..bagi aku itu bukan satu alasan. Sesuatu yg negative dlm diri mampu diubah..mmg payah..semuanya perlukan waktu..antara mau dgn x mau..

Mmg kita x boleh nak ubah semua..kernanya tiada siapa antara kita yg sempurna..tp kalau x boleh ubah semua..jgn sampai x ubah langsung..hingga terus2an menjengkelkan mata2 yg memandang & langsung tidak boleh menerima teguran~

118 orang ong gedek gedek~:

Yatie Awang said... [Reply to comment]

betul tu akak setuju, kadang2 dengan memandang luaran saja kita dapat rasakan bagaimana orangnya

zati embong said... [Reply to comment]

jat kalau xsuka perangai dia pn still bleh tgur lg, tp kalau tahap nk pndg muka pn xbleh mmg tnggi sgt da meluat 2.hihi

EZAN IDMA said... [Reply to comment]

kesimpulannya. kenal diri sndiri :)

littledolphin said... [Reply to comment]

menjadi diri sendiri itu penting.TAPI kalau dah negatif tu mestilah kena ubah.hanya kekalkan aspek diri yang positif,yang tak baik tu kena lah buang jauh-jauh.

ILA HonEyBuNNy said... [Reply to comment]

itula...selalu dengar alsan terima aku seadanya..

sedangkan dri kita,kita boleh ubah...;)

ABU said... [Reply to comment]

mungkin dia tak sedar apa yg dia sedng buat tu adalah -ve.. seseorng kena datang padanya dan mengetok kepalanya dgn kayu penyapu jika perlu supaya dia sedar :D

hassy chan said... [Reply to comment]

haha.. pena gak xknl pun org tuh.. tp x ska sgt tgk dia.. pdhal dia x wt pape pun..

eita said... [Reply to comment]

orang macam ni kadang2 tu buat kita rasa nak muntah jugak..
tambah2 yang langsung tak boleh kena tegur

Saiazuan said... [Reply to comment]

hmm depend on situation n teguran tu.. klu orng tu tegur cara baik, ok la.. most of time trima tguran ngna baik, tp ada masa tak.. hmm

dill said... [Reply to comment]

>.<

lihat. saye penuh aura negatif.

dill.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Yatie Awang
kita cuma rasa kan, bukan judge..~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@zati embong
kalo da meluat sgt mmg nak pandang muke pun da x hingin, hehe~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@EZAN IDMA
ya,kenali diri sendiri~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@littledolphin
yep yep..betul tu..yg mana positif kekalkan..yg mana x,kasi lontar jauh2~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ILA HonEyBuNNy
pasti boleh..antara nak dgn xnak je~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ABU
tergelak2 aku baca komen ko ni Abu..adeyh~ haha!

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@hassy chan
kan..kan..dia x buat apa pun kat kita tp kita mcm x berapa suka tgk dia..hmm~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@eita
ya, buat kita rasa nak muntah hijau!~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Saiazuan
yep..bergantung pada keadaan..~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@dill
mana..mana? ;p

Bidadari Syurga said... [Reply to comment]

hahahaha beberapa hari ni baru alami... rasa kurang enak dengan sipulan... makanya aku mengambil satu drastik diam tak bercakap... cukup satu hari... semua org tanya aku "dah berbual ke dengan bdak baru tu...?" aku macm pelik... setelah menempuh 1 hari yg kurang baik akhirnya aku tahu kenapa sipulan itu aku tidak gemari...

ps: apapun aku hanya simpan dalam hati... tutup aib dengan harapan aibku satu hari nanti tersimpan dengan kehendak Dia... aku suka entry ni... simple dan padat...

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Bidadari Syurga
ya, elok ditutup aib org agar tidak pula nnt dibukakn aib kita..ouh, mekasih Bidadari..sekadar luahan rasa dari hati~ =)

Nonie said... [Reply to comment]

setiap teguran orng perlu ambik peduli...mana y negative ubh la,sbb kkdng orng lain lg kenal dri kita..apa y baik n apa y buruk..walaupun mmg betul kata2 y menggambrkn diri kita hnya diri sendri y lebih kenal...^_^

blog-tips-kurus said... [Reply to comment]

wanita > emosional + kompleks..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Nonie
betul3..kdg2 kita x perasan ada perangai kita yg melukakan hati org~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@blog-tips-kurus
kejadian Tuhan yg istimewa..kan~ ;)

Ct Aja said... [Reply to comment]

tiada yang sempurna, tapi semua ciptaan Allah itu indah...

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Ct Aja
indah2 belaka~ =)

∫êℳå ℋiℳå₩åℛï said... [Reply to comment]

betul2.
yang xelok 2 elok2 la kita ubahkan...
berhijrah ke arah kebaikan itukan dituntut oleh islam..

acheeqa farhana said... [Reply to comment]

susah sgt berdepan dengan org yang perasan bagus ni..huhu (alamak,emo lak) hehe

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@∫êℳå ℋiℳå₩åℛï
yep..yep..berhijrah ke arah kebaikan~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@acheeqa farhana
mmg akan agak emo kalo berhadapan ngn org mcm ni~ (--')

Rashid said... [Reply to comment]

Sal .. kalau sal jumpa saya tentu sal senyum je walau pertama kali jumpa saya. hehe ;)

Rain said... [Reply to comment]

(jujur)
rain gelak gelak baca entri serius ni.

terkenang pengalam rain.

tgk komen kat atas sume serius je.. maaf ya kakak kakak semua.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Rashid
wah, statement kompen positif la ni ye~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Rain
banjer eskrim lu baru dimaafkan~ ;p

hani said... [Reply to comment]

org semacam itu yg tidak mahu mengubah sikap negatif diri selalunya bersifat defensif, kan?
dan selalunya org seperti itu sebenarnya takut dgn diri sendiri
:)

Jue said... [Reply to comment]

Beb, meh sni aku nak cbit pp ko sbb entry ko seolah-olah bckp tp dlm bentuk tulisan grrr hahaha. Aku phm pe ko rs sbb aku tau pe rsnya especially tjumpa org yg ko wish xnak jumpe lsg

Tukang Karut said... [Reply to comment]

ngata aku ek...

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@hani
ada sesetengah org menganggap diri mereka sentiasa betul & akan melenting bila ditegur kerana rasa diri tercabar..hmm~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Jue
err,jgn cubit kuat sgt eh..haha!~
ada nampak mcm tulisan ni melompat2 x..~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Tukang Karut
alamak..TK tergeget cili ke??

Tukang Karut said... [Reply to comment]

terasa pedas hingga ke ulu hati...

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Tukang Karut
aiseh..sila gunakan gaviscon liquid..ternyata berhasil mengubat sakit ulu hati~

Juliet_iRa~" said... [Reply to comment]

btol..tp kalau muka dia mmg sombong tp dia xsombong camne?heee

kdg2 ira tkt org kata ira sombong sbb kdg2 ira boleh senyum kat org y xknl, kdg2 x..sbb tgk riak muka org tu gak..huu..pnh senyum kat org ni pastu dia boleh wat bodo..lps tu xberani da..heeee

simply nana said... [Reply to comment]

Sentiasa berwaspada dengan orang sebegini

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Juliet_iRa~"
yg akak maksudkan kat perenggan pertama tu lebih pada aura..yg judge sombong tu len cite~hehe ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@simply nana
yep..harus waspada~

khairul akmal bin azman said... [Reply to comment]

saya nti2 kn entry terbaru blog ni lak

keh2

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@khairul akmal bin azman
err..ni kire yg terbaru la ni Kay..eheh~

Cikgu Ma said... [Reply to comment]

pandangan luaran tu kdg2 menajdi ukuran utama bg sesetengah orang tanpa memberi peluang utk dia kita kenali

hanjila said... [Reply to comment]

sy prnh trauma dgn seseorang yg langsung tdk dpt trma teguran, sgt mimpi ngeri bila dia berkali-kali mempertahankan pendapatnya. tp dia dah berubah, syukur... (:

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Cikgu Ma
selalunya itu yg terjadi~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@hanjila
bagusnya dia da berubah~syukur..=)
sampai tahap trauma mesti dasyat sekali,kan~

Republic said... [Reply to comment]

bunyi macam lelaki jer...

Woofer Storm said... [Reply to comment]

aku sedar aku siapa,aku tahu aku bagaimana..aku mengerti kemampuan aku bagaimana..

#nice entry^^

Teenager Housemaid said... [Reply to comment]

huhu..
macam2 manusia pnya perangai skrg ni..:)

KaK LimAh Si SupiR said... [Reply to comment]

penah3..pghal dye xpenah bwat salah pape p0n dgn kaklimah tp kaklimah menyampah nye laa tgk dye..aduyaiiii

KaK LimAh Si SupiR said... [Reply to comment]

knp asek xkua j kotak folower eh? nk folo p0n xleh T_T

Suhami Ahmad said... [Reply to comment]

atok ado aura tak??
*tiber

Fyqa said... [Reply to comment]

dia xnak b'ubah. hnya di takuk yg lama.

-.-"

Waqheh said... [Reply to comment]

gua pernah alami..sungguh sakit hati. tapi ada gak kes dimana mula gua nyampah ngn dia lastly gua jadi syok lak ngn dia...tapi gua kawen ngn org lain...hahahaa

dwaty said... [Reply to comment]

SELALU SAL...
kat office ni ada...
hadiri kursus pun confirm ada...
pendek kata mana2 pun adala...

paling saya tak suka yang ter'over'..

dhiera said... [Reply to comment]

kena selalu muhasabah diri dan berubah ke arah kebaikan~ tak salah pun berubah~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Republic
kwn yg dimaksudkan tu pompuan~ (--")

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Woofer Storm
mekasih.kita lebih tau siapa diri kita~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Teenager Housemaid
ragam duniawi~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@KaK LimAh Si SupiR
tu la..padahal org tu xde buat salah ape pun..tp nyampah tul tgk dia..edeyh~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@KaK LimAh Si SupiR
kdg2 mmg camtu kak..~ huhu

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Suhami Ahmad
aura atok mmg the boom!~ ;)
sbb tu sentiasa tertarik2 ke blog atok..hehe~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Fyqa
ya,nampaknya dia selesa di takuk lama~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Waqheh
aiseh..rugi org yg lu syok tu..melepas die..haha~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@dwaty
ya,kat mana2 pun ada..cuma kalo yg terover tu..bikin sakit hati saja,kan~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@dhiera
perlu berubah jika ianya utk kebaikan, kan~ =)

teha said... [Reply to comment]

tak slh kan kalu kite berubah untuk ke arah yg lebh baik :)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@teha
sesuatu yg wajar dilakukan~ =)

mr.syazwan said... [Reply to comment]

jadi diri sendiri

baru hidup akan jd

F
U
U
U
Y
O
O
O

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@mr.syazwan
mmg sgt..

F
U
U
Y
O
O
O
!!!
;P

Juliet_iRa~" said... [Reply to comment]

hahaha..;p

xnkkk..nak juga ckp psl muka sombong..kekeke ;p

baik kakak!

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Juliet_iRa~"
ehehe..comel tul kamu neh~ ;p

gedek! said... [Reply to comment]

tak boleh terima teguran , dudok dalam gua!

haha

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@gedek!
haha..btol tu Uncle!~ ;p

ORLANDO AHMAD said... [Reply to comment]

berjuang untuk berubah :)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ORLANDO AHMAD
ya, berjuang sehabesnya~ =)

a.samad jaafar said... [Reply to comment]

saya sentiasa ingin berubah meski mcm tak apa2 yg berubah pun.. lalu saya kecewa.. ungkap azam lagi..perlu berubah.. tapi tetap di situ !!!


maaf lambat ziarah balas.. saya kesibukan pd hujung tahun..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@a.samad jaafar
teruskan berazam..pasti akan tiba waktunya Allah hembuskan kekuatan..& dari saat itu kita tidak akan menoleh lagi ke belakang~ =)

AYIE ABAS said... [Reply to comment]

berubah kpd lebih baik...

MR. SYAH said... [Reply to comment]

klu org tegur aku.. aku akan diam dan dgr teguran dorang dan buat muka kosong..
yang mana aku fikir boleh ubah aku ubah..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@AYIE ABAS
lebih & lebih baik dari yg sebelumnya~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@MR. SYAH
samala~ yg mana rasa boleh diubah..kita ubah~ =)

LAici KAng Ais said... [Reply to comment]

i'm speechless...

deeya said... [Reply to comment]

haha ! dya pernah berada dalam situasi cmnie .. mase memule nak smbung stadi dulu . yg nyampah nak ditengok , lame2 itu lah kawan baek kita .. tapi yg suke ditengok mule2 itulah sbenarnye yg blagak .

apepun , mmg xkan ade org yg smpurna kat dunia nie & xleh tngok org dr luaran je . hehe ~

Juliet_iRa~" said... [Reply to comment]

hehehe ;p..

x comel la kak mengada je tu..ngeee

akk skg kat kelate la ek?

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@LAici KAng Ais
i'm speechless too~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@deeya
yep..x ley nak suke2 judge org~huhu ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Juliet_iRa~"
x kire..comel gak! hehe~
yep..kat kelate..~ ^^
time xde income ni x ley nak g ronggeng2 ngat..sob*

Jue said... [Reply to comment]

adik bradik ko mcm adik aku gak..daddy aku pun x mrokok..tp anak mrokok ><~

Miss Volvo said... [Reply to comment]

suka dgn org yg beraurah positif hehe

Hanie_Dew said... [Reply to comment]

blog ko ni macam ada salji kan. kalau masuk je rasa sejuk. hehehehe.

pastinya org yang susah nak menerima teguran tu ego mesti tinggi. dia sedar semua tu tapi ego menghalang dia dari menerima teguran tu dgn baik. yg peting kita dah tunaikan tanggungjawab dgn menegur dia.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Jue
tu la..sedey tul aku rasa~ =/

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Miss Volvo
kita turut sama akan rasa positif~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Hanie_Dew
ada kwn aku pangggil aku salju salsabila..ada kaitan x..salju salji..hehe~ ;p

aku pun rasa mcm tu..berselindung di sebalik ego..tp tu la..at least da lesaikan t/jwb tego..kalo x mampu nak tego..doakan dia berubah..kan~ =)

pisau belati said... [Reply to comment]

Pembunuh Tanpa Bayang :

jika teguran ianya baik,apa salahnya kita ambil jadikan ingatan.kita tidak akan selalunya betul,kadang-kadang pandangan orang perlu juga kita dengar.

khairul akmal bin azman said... [Reply to comment]

hai2...!

sihat?
still kt kelantan ke?

syahirooAhmad said... [Reply to comment]

org gitu mmg tak boleh bla...

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@pisau belati
setuju~ =)
kita tidak akan selalunya betul..~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@khairul akmal bin azman
Hye Hye..
Alhamdulillah sehat..^^
yep yep..posting
denga kata bulan 2..
adeyh..lambatnyehai..~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@syahirooAhmad
sgt xley bla~

Gen2Merah said... [Reply to comment]

adakalanya kita prlu buat teguran pada org tu, sebab dia hanya syok sendiri dgn sikapnya yang menjengkelkan tu...

hanaahmad said... [Reply to comment]

itu ciri-ciri orang yang menyombong dan tinggi diri, dia fikir dia hidup di dunia ini seorang-seorang barangkali. hmmm..sabar jela cik sal ya.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Gen2Merah
ha'ah..org mcm tu syok sendiri je kan..(--")

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@hanaahmad
org mcm ni patut campak g pulau xde org je kan..aih..
hmm, sabar je la kan,Hana..~

semutsengal said... [Reply to comment]

abaikan je semua tuu,


lalalalalal.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@semutsengal
iya..sudah lama aku abaikan~ ;)

Pondok Usang said... [Reply to comment]

terima dgn hati yg tulus ikhlas..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Pondok Usang
seikhlasnya~ =)

Puan Kutu said... [Reply to comment]

betullah kadang2 org tu tak buat salah apa pun tp sy tak suka pada dia..:)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Puan Kutu
kan..kan..tetibe je ada rasa mcm tu..hmm~