Wednesday, December 21, 2011

+++ iKaTaN +++

Membesar bersama 5 adik beradik lelaki betul2 buat aku rasa teruji..kecil2 dulu selalu saja dibuli..mereka kalo bergurau agak kasar la juga..pasti ada saja yg buat aku terasa..

Memandangkan aku satu2nya perempuan..aku dpt bilik sendiri..x perlu nak kongsi2..bilik adalah tempat paling selamat utk aku..tempat aku pasang angan2..tempat aku menangis sorang2..mereka kata aku ni penghuni gua..sbb selalu sgt dok lam bilik bertapa..(--“) expectation mereka utk aku sbg pompuan sgt tinggi..pompuan kene pandai tu kene pandai ni..xley mcm tu xley mcm ni..aku rasa mcm kene serang bertubi2…~

Tahun 1994..bila dpt tau maa ngandung lagi..siang mlm aku panjatkan doa mohon dikurniakan adik pompuan.. Alhamdulillah..Allah makbulkan..waktu tu rasa bagaikan akulah manusia paling gembira kat atas dunia!..beza kami 10 tahun lamanya~ seronok sekali bila akhirnya ada teman.. “adik tolong buat tu..adik jom g situ..adik nah kakak belikan …adik jom masak …adik adik adik…”…aku panjatkan setinggi2 kesyukuran pada Tuhan..~

Bila da besar..barulah terasa keakraban dgn adik beradik lelaki.. masing2 da besar..masing2 da ada t.jwb..masing2 da boleh fikir panjang..walo ada salah fhm..ikatan kekeluargaan pasti kembali menyatukan..~

Kdg2 aku terfikir,apa rasanya jadi anak tunggal..bagaimana pula jika semuanya perempuan..setiap org punya pengalaman berbeza yg pastinya menarik utk dikongsikan~ ^^

124 orang ong gedek gedek~:

hanjila said... [Reply to comment]

waktu kecil sy rapat dgn adik lelaki, tp bila da besar rapat dgn adik perempuan pula.

bertuahnya dia ada kakak mcm sis Sal (:

KaK LimAh Si SupiR said... [Reply to comment]

kaklimah ad 6 adikberadik, 3pmpuan 3laki..kdg2 ad slh phm, tp lame2 ok..mcm tuu laa dlm perhubungan..air dicincang xkan pts kan ^_^

∫êℳå ℋiℳå₩åℛï said... [Reply to comment]

iema kalau dapat anak nnt nak anak ramai2..
bosan kalau family kecik..
hihi...

Fyqa said... [Reply to comment]

7 org ke.
5 boy 2 gurl?


betul tuh. b'syukur la dgn kurniaan ilahi.. yg tunggal msti bosan..err

Miss Volvo said... [Reply to comment]

5 adik beradik lelaki?? fuh ramainye! i ada sorg abg je yg lain gegirl hihi

Nafisya Ismail said... [Reply to comment]

huhu.. sy bongsu.. ade 5org abg.. haha :p

aReLaN said... [Reply to comment]

best ade adik beradik rmi.huhuhu...wlupon slalu gaduh mse kecik2 dulu,tp tulah yg mengeratkan hubungan ble dh bsr.

Asrul "iLham" Sany said... [Reply to comment]

sy ada seorang kakak dan adik perempuan... :D

deeya said... [Reply to comment]

sal .......! haha ~ dya pun dulu ade dua org abg . opkos lelaki kan .. tanpa kakak , tanpe adik lelaki / pempuan . kirenye anak bongsu lah .. selalu jer kene buli .

tp lepas 10 tahun membesar , aleh2 je ibu kasi adiah adek pmpuan .. yesh ! bukan 1 , tp dua tahun lepas tu ibu bg lagi sorang adek pmpuan . yaaaaay ! wlau pun beza antra kami 10 & 12 tahun , tp dya tetap yg paling kecik dan masih dipanggel 'adik' .. hehe ~

khaifaiz said... [Reply to comment]

yg penting... air dicincang takkan putus

dill said... [Reply to comment]

punya adik beradik lelaki dan perempuan mengajar saye sedikit sebanyak macam mana perangai mereka. macam cik sal cakap, walau ape pun terjadi kita tetap sedarah sedaging.

sayang famili :)

dill.

dwaty said... [Reply to comment]

sal.... saya adik beradik 3 org... saya sorg jer pompuan... selalu kena buli abg ngan adik masa kecik2... tapi skrg bila dah besar kami dah kamcing... hehehe...

Juliet_iRa~" said... [Reply to comment]

ira 2 beradik je..ada kakak xde abg, xde adik lelaki, xde adik ppuan..hee

dgn kakak pon sll je bgado..;p..

tp bgado ngada2 je la..sbb jeles camtu je..haha ;p

tp ayah ira sll lebihkan ira..perasannn..muahahha

Juliet_iRa~" said... [Reply to comment]

psss : akk pkai kereta apa?heeee...tu la ira aritu je la bjalan..skang ni dok rumah diam2..heee..

tunggu surat je la kan..hee

Daddylicious said... [Reply to comment]

lidah lagikan tergigit inikan pula adik beradik...

Suhami Ahmad said... [Reply to comment]

atok ado kawan yang anak tunggal, bilo atok tanyo tak bosan ke...dia jawab tak. sobab malaikat dia sentiasa bersamanya. Mak dia =')

ILA HonEyBuNNy said... [Reply to comment]

lamanya beza 10 tahun..hehhehe

ila beza dgn adik2 5 tahun ja..n 10 tahun gak nk dpt adk laki last tu..kekkeke

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@hanjila
bila da besar, da boleh mula memahami & share byk perkara..mungkin sbb tu makin rapat dgn sesama pompuan,kan~
yg bongsu selalunye bertuah..apa yg nak kebanyakannya pasti dpt dari kakak2 atau abg2~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@KaK LimAh Si SupiR
best tu kak..balance~ ;)
betul tu..air dicincang xkan penah putus~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@∫êℳå ℋiℳå₩åℛï
kene cari yg keturunan anak ramai la nampaknya Iema~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Fyqa
yep2~ 7 org..5 boys 2 gurl..akak anak tgh..3 abg 3 adik..~

yg tunggal kalo ramai sepupu rapat ok kot..mesti dia ada sesuatu yg buat dia x bosan..yg pasti jadik apple of their parent's eye la~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Miss Volvo
abg tu mesti penyayang kan ramai adik pompuan~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Nafisya Ismail
harus jadik adik kesayangan neh~ ;)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@aReLaN
betul tu..masa kecik begado x hengat..tp bila da besar baru rapat~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Asrul "iLham" Sany
mcm sweet je jadi anak lelaki tunggal,yg tgh plak tu~ ;)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@deeya
haha..mesti sgt comel masih dipanggil adik..err, yg lelaki mmg suka membuli kan..tp ada jugak kot kakak yg buli adik laki..hehe

Papa Mifz said... [Reply to comment]

waktu kecik selalu gak gaduh ngan kakak..tp skrg dah lain...msg2 dah bosar panjang...

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@khaifaiz
yep, air dicincang xkan penah putus~ =)
pengalaman kwn,gado ngn abg die sampai bertahun2..tp sampai satu saat..bila deorang berbaik semula, makin akrab..~ ikatan kekeluargaan tu pasti menyatukan..cuma antara cepat dgn lambat je~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@dill
Ya,walo apa pun terjadi..tetap sedarah sedaging~
Syg mereka selamanya!~ =)

hara said... [Reply to comment]

xkire la laki ke prmpuan.same je..but walopon cmtu slightly mst ad prsaan nk mmbezakan tu.
btw, sy sdri rse nk ad kakak n abg.
but God already gave us the best, rse content n bsyukur :))

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@dwaty
kan..kan..bila da besar baru terasa kamcing,hehe~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Juliet_iRa~"
wah..wah..anak kesygn gitu~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Juliet_iRa~"
akak pakai myvi SE kaler orange..~^^
haha..iye..tunggu surat je la~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Daddylicious
ahah..betul tu Daddy~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Suhami Ahmad
alahai, sweet..pastinya anak kesayangan..the one n only~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ILA HonEyBuNNy
tu la,lama betul penantian akak utk yg bongsu tu~
antara adik badik lain beza setahun dua je je..~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Papa Mifz
bila da bosar panjang..fikiran pun da jauh ke depan kan..masing2 da tau t/jwb~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@hara
rasa nak sesuatu yg kita xde tu perkara normal dlm kehidupan,kan..
bersyukur dgn apa yg kita dpt..Allah punya kuasa utk merancang & menentukan~ =)

Juliet_iRa~" said... [Reply to comment]

perasan je tu..;p..sbnrnya sm je..hehehe ;p

psss : jimat minyak x?kalo service bpe sll habis?bulan2 bape?550 ek?heee

Ct Aja said... [Reply to comment]

saya pun trngin nak adek pompuan, ade adk laki je... tp kakak d abg 2 adela..hihi

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Juliet_iRa~"
sekali sekala perasan ape salahnye..~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Ct Aja
sonok sgt ade adeq pompuan~ ;)

Juliet_iRa~" said... [Reply to comment]

wah sbb akk pnya SE kan??ok2...
ira pon xtau dh skang..mcm nk myvi bru extreme tu..tp bln2 550 gak kot..

syahirooAhmad said... [Reply to comment]

:) bila tengok adik beradik pompuan yang sangat intim. jeles gila.. cam ne la diorng leh kamcing ey.. gurau2 mereka pun berlainan dgn lelaki.. manja gitu.. kalau kami lelaki. haish. tak de nak rapat3..

zati embong said... [Reply to comment]

jat xtahu mcmana rasa ada adik beradik perempuan, adik2 jat semua laki.hihi.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Juliet_iRa~"
myvi baru tu mmg nampak cam lagi best~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@syahirooAhmad
itu dia, the secret bond that sisters share~ ;p wiwink..sila jelez~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@zati embong
rasanya lagi best! (da mcm myvi lagi best plak..hehe)~

a.samad jaafar said... [Reply to comment]

saya hanya ada seorang kakak.. 5 orang abang.. saya tak punya adik.. tak best laaa.. kalau ada adik boleh buli dia..

Juliet_iRa~" said... [Reply to comment]

hehehe..tu la kak...
tgk la nk amik y mn...:)..

tp alto tu kecik sgt..harga pon lbh kurang myvi..huuu

baik amik myvi kan..:)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@a.samad jaafar
haha, mmg rugi xde adik,abg2 selalu suka buli adik~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Juliet_iRa~"
go for Myvi..hoyeh!~ ;p

Jue said... [Reply to comment]

Aku phm pe rsnya hidup dkelilingi lelaki dr dulu smpi skrg. Mmg rs susah tp lama2 aku dah bole lalui drpd apa yg aku fkir slama ni x bole =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Jue
adik badik laki aku selalu bwk kwn tido uma..kdg2 buat aku rasa x selesa..mereka juga suka judge aku ikut logik akal..kdg2 aku rasa diperlekehkan..aku byk mkn hati..tp tu la..akhirnya aku da biasakan diri..~ ^^

budak penjara said... [Reply to comment]

hehe..org ckp klu sorang je ank pompuan..kita akan lasak or ganaz..sama la klu sorang ank lelaki dan yg len pompuan..akan jd lembut..hehe..btw..klu im pon suka buli akk klu akk sorang je pompuan lam adik badik..hehe

Gen2Merah said... [Reply to comment]

ya, seronok kalau mempunyai adik beradik yang ramai.. lebih seronok kalau ada lelaki dan perempuan macam kami...

cuma tak dapat bayangkan macam persoalan Sal tu... apalah yang dirasakan oleh anak tunggal, atau kesemua adik beradik lelaki atau suma pempuan... tak terbayang keseronokannya kan..

fuad ansari said... [Reply to comment]

teringat kawan saya yg merupakan anak bongsu.. dia seorang lelaki n akak2nya perempuan.. serba sedikit, sifat perempuan meresap ke dalam jiwa dia.. mujur cik salljou tak macam tu..(",)

Bidadari Syurga said... [Reply to comment]

hahaha,... akakpun ada terfikir kalau tunggal. tapi bosan... so akak bersyukur sgt ada 3 geng denasor yg dpt jadi kawan akak dunia akhirat...

Teenager Housemaid said... [Reply to comment]

huhu..saya masa kecik2 rapat dgn dua2 abg..:)

hanaahmad said... [Reply to comment]

aku lahir sebagai anak tunggal perempuan bersama dua abang dia atas. aku rasa sangat tidak beruntung kerana rumah aku sentiasa sunyi dan sejak kecil, aku adalah orang yang sering keseorangan bercakap dengan dinding. apapun aku masih bersyukur. itu semua masih kekal membahagiakan. ;)

Nonie said... [Reply to comment]

nonie adik berdik ramai...wktu kecik2 bergusti sana sini...bila bsar xrsa plak ade adik brdik y ramai.Masing2 duduk jauh...rindunya zaman itu.......zaman kecik y penuh nostalgik

pisau belati said... [Reply to comment]

Pembunuh Tanpa Bayang :

adik beradik aku hanya punya seorang lelaki tunggal dan yang lainnya adalah perempuan.

sedaya mungkin aku mahu ikatan antara adik beradik itu erat meski pun kadang kala sering kali terjadi perbalahan.

cumanya aku sedikit terkilan kadang-kadang dengan sikap mereka.

Hanie_Dew said... [Reply to comment]

seronok kalau adik beradik ramai pastu sume dah besar besar. bole jadi member kamceng. tmpt meluah perasaan pun selamat dari org luar. tp ada certain prob kene luah ngan luar la kan.

kalakar sungguh part yg mass ko mengandung ko siap berhajat lagi. kikiki..pastu ko buli plak adik pompuan ko ek..=p

Tukang Karut said... [Reply to comment]

aku rasa aku bertuah kerana anak lelaki tunggal, so dapat kuasa penuh... hoho...

Zul Fattah said... [Reply to comment]

haha.. adik beradik.. carik2 bulu ayam.. akhirnya bcantum jugak..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@budak penjara
nasib baik akak x bertukar jadik ganaz kan~ ;p
hamboi..kalo adik badik laki mmg suke nak buli2 kan..haha~

Cikgu Ma said... [Reply to comment]

saya ada adik lelaki sorg jerrr....7 orang adik beradik...6 perempuan...=)

budak dulu vs sekarang

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Gen2Merah
ha'ah..kalo adik badik ramai mmg sgt sonok n meriah,lagi2 kalo balance laki pompuan~ =)
yg anak tunggal o sume laki o sume pompuan tu pasti ada keseronokannya tersendiri..~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@fuad ansari
ahaha..tu la pasal..nasib baik sy x begitu..kecil2 dulu agak lasak la tp da besar ni kene maintain sopan & ayu..hehe~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Bidadari Syurga
wah..geng denasor..harus akak betul2 rasa dilindungi kan,hehe,best..best~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Teenager Housemaid
bagusnya time kecik da rapat ngn abg2..kitorang time tu gado x hengat..~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@hanaahmad
aduhai..aku tergelak bila baca ayat bercakap dgn dinding tu,haha!
pasti ia menjadi satu kenangan yg bisa buat kau tersenyum sorang2 kan..~ ;)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Nonie
tp bila gathering raya pasti rasa mcm rumah nak runtuh kan,hehe~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@pisau belati
aku juga selalu terkilan
lebih2 lagi bila ayat mereka
mkn dlm..& kdg2 aku rasa mcm dipersendakan..~
tp ada masanya bila mereka meletakkan ego ke tepi..
aku rasa terharu sekali~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Hanie_Dew
yep..bila masing2 da tau t/jwb, rasa nak protect adik beradik..~
ahaha..the one n only maa..buli sket2 je..ehe~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Tukang Karut
bleh aku bayangkan..bila TK berkuasa..yg lain diam x bersuara~ hhoho..~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Zul Fattah
ya..ikatan sedarah sedaging..mcmna pun pasti bercantum jua~ ;)

eyqa amin said... [Reply to comment]

blood is thicker than water.
yea....:))

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Cikgu Ma
ouh..ramai yg kata kalo adik laki ramai ngat kakak, ada peluang jadi lembut sket..tp bergantung pada keadaan kan..sy ramai adik badik laki x jadik tomboy pun~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@eyqa amin
so true!~
yeah!~ ^^

Nelly The Strange said... [Reply to comment]

kadang2 apa yang kita fikir sama je dengan orang lain fikir..
:)

Juliet_iRa~" said... [Reply to comment]

heee...thanks kak promote!hhehehe..;p

blh jd model perodua ni..ngeee

nt ira fikir2 kan..haha..xposting lg xblh beli..;p

Rain said... [Reply to comment]

punya abang dua orang. sebab tu agak lasak masa kecil2. mcm2 main. redah hutan sana sini. dulu x sama mcm skrg. mn ada ps2 sume tu, internet pun xda. enjoi habis main 1 kampung.
masa tu rain bongsu. manja sgt.

bila dapat adik yg jarak 6 tahun, mmg kecik hati. rain mula buat perangai.. lama2 dh boleh terima. sekrang adik perempuan 2 org. baiknya boleh suruh masak kalau emergency sgt heeheh..

saya naughty???

eita said... [Reply to comment]

walaupun adik beradik ramai..bila semua dah bertebaran keje tinggal lah eita sorang2...harap time raya je boleh berkumpul ramai..
masa tu memang riuh..bising..tapi bila semua dah balik...eita jadi penghuni gua yang kelam...sunyi...

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Juliet_iRa~"
haha..lepas ni terus akak apply jadik model perodua~ ;p

hehe..betul tu..pepepun kene tunggu posting dulu~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Rain

agak naughty,hehe~ ;p

akak pun sama..masa kecik2 dulu suka redah utan ngn abg2..men rakit panjat pokok nek beskal keliling kg mandi sungai sume2..;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@eita
Sal pun kdg2 camtu..tp sbb sumenye cikgu..selalunya bila balik..sama2 balik, bila pegi, masing2 pegi~ ;)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Nelly The Strange
iya.kdg2 camtu~ ^^

hani said... [Reply to comment]

adik beradik saya 5 orang
4 perempuan
1 lelaki
kadang-kadang terfikir jugak apa perasaan adik lelaki tu sebab ktrg sume pompuan.heheh..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@hani
ha,ce tanya adik apa perasaan die..;p

Abg Stalker said... [Reply to comment]

adik bru lepas spm ye..:D hehe.kirim salam adik eh.

haikal blank said... [Reply to comment]

adik beradik aku semua 4 orang lelaki. apalah perasaan mak aku melayan semua karenah lelaki ni...haha

H.J said... [Reply to comment]

perempuan and lelaki masing2 ada yang istimewanya..kan?haha

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Abg Stalker
ha'ah..baru lepas spm..~ ^^
baek..mesti die sonot ade abg ensem kem salam kat die ni..haha~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@haikal blank
harus mak ko pening2 lalat gitu..hehe~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@H.J
iye..memasing punye keistimewaan~ ^^

Rtp Farra Arisha said... [Reply to comment]

siblings are everything to us, indeed. so lucky you're to have the good siblings. love them always..:')

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Rtp Farra Arisha
Yep..I consider myself to be very lucky..in fact each n everyone of us are very lucky.
I will definitely gonna love them 4eva~ =)

teha said... [Reply to comment]

adek beradek ramai laa bestt kan.. dpt maen same2.. hehe

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@teha
hehe..mmg best~ ^^

Woofer Storm said... [Reply to comment]

adik berdik sy ramai tapi hampir semua dah kwin.

#rindu nak gduh2 dgn adik bngsu sy mcm dulu kala..ermm

blog-tips-kurus said... [Reply to comment]

ramainya org komen...

*nak jadi adik cik Sal, bole?? ;)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Woofer Storm
adik badik ramai bila raya pasti meriah~ =)
zaman gado2 da tinggal kenangan,kan~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@blog-tips-kurus
sbb mereka kwn yg best!!..termasukla cik Tips~ ^^

hehe..boley..boley..nnt kite bwk cik Tips jenjalan mkn eksrim..hehe~ ;)

khairul akmal bin azman said... [Reply to comment]

ikatan yg best!
bila ikatan kahwin kan

Hanie_Dew said... [Reply to comment]

Syok dia gelak ye.tu belum ko jumpa kitrg real.hahaha

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@khairul akmal bin azman
yezza!~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Hanie_Dew
kalo jumpa korang real harus terguling2 agaknya..haha!~

semutsengal said... [Reply to comment]

kemsalam adik boleh "?


AHAHHAHHHA

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@semutsengal
boley..nnt banjer adik aku eskrim ye~ haha!~ ;p

Pondok Usang said... [Reply to comment]

wahh.. dia sorang je heroin dlm famili rupenye.. =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Pondok Usang
iye..hehe..10 tahun menunggu akhirnya dpt sorang lagi heroin~ ;p

hassy chan said... [Reply to comment]

hehe sy ada 2 org adk laki n sorg adk pompuan.. tp sy pling rpt ngn adk pompuan la hehe

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@hassy chan
kan..mesti kita lagi rapat ngn adik pompuan kan~hee ;)

Admin said... [Reply to comment]

nice share

Thanks

Puan Kutu said... [Reply to comment]

eh situsi kitalebih kurang sama.sy ada abg n dua adk lelaki,tup2 tak sgka mak sy preggy lg..dpt adk perempuan.beza kami 8tahun..

bila ada geng perempuan time raya selalu sedondon..:)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Puan Kutu
seronok kan bila akhirnya ada adik pompuan~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Admin
mekasih~ =)

Ca Cik Duyung said... [Reply to comment]

mesti best ramai adik badik ni..ca ade dua beradik je..adik pon laki..huk3..asyik gaduhhhhh je..

ABU said... [Reply to comment]

seronok la ada banyak adik beradik.. i wish too.. aku ada dua orng aje..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Ca Cik Duyung
sgt best!~ ^^
ouh..kalo ngn yg laki, mmg slalu gado..hehe~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ABU
ok la kan Abu..drpd jadik the one n only~ ;)

Liza Razak said... [Reply to comment]

saya pon sorang perempuan..yg lain semua lelaki.tp best sbb dimanjakan lebih..hehe

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Liza Razak
bestnya dimanjakan..kite dibuli.sobs*