Saturday, June 4, 2011

+++ aDvEnTuRe pErTaMa +++

Cuti seminggu dah berlalu..xde apa yg menarik berlaku..assignment harus x bersentuh..kemas dapur ( mcm2 harta karun jumpa )..mak aku..sume mende pun nak simpan, kemas bilek, scan gamba2 lama ( perlu diselamatkan sebelum rosak ), ke majlis akad adik, ke kenduri..rasa mcm cuti raya pulak..sume adik-beradik pulang..maunya tidak..7 adik-beradik, 6 dari kami cikgu..(oh, aku..bakal )..adik bongsu masih di ting.5.cuti skola yg sgt meriah!

Keluarga kami semakin berkembang..7 adik-beradik..ma & abah, 3 kakak ipar, 1 adik ipar (adikku langkah bendul..kakakmu mengizinkan dgn rela hati..sob*), 2 anak buah & lagi 1 bakal menyusul..sgt seronok melayan telatah mereka berdua..

Plan asal..1 minggu di rumah, 1 minggu di Terengganu ( rumah sepupu ), minggu terakhir pulang ke KL, kembali ke dunia nyata..bergelut dgn tugasan..meneruskan perjuangan..

Tapi plan 1 minggu di rumah sepupu cuma jd 3 hari..mulanya disebabkan aku x biasa jalan jauh sensorang..jadi igtkan mau ikut saja sepupu & balik dengan bas..tp tiba2 kakak ipar (isteri abg long) mau ikut..oh, ada geng ni..ubah plan..drive, follow sepupu..balik nnt..gamble..kakak iparku yg sorang ni mmg gila2 sikit orgnya.. ;p

Ingatkan ma & abah x yakin aku boleh drive jauh2..tp deorang x kata apa..benarkan aja..mungkin sbb aku dah biasa drive di KL sendiri..

Maka bermulalah adventure pertama aku sejak bersama si katak oren ;)

6 orang ong gedek gedek~:

dill said... [Reply to comment]

hati-hati yah.

make sure you don't follow any strangers :)

dill.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

Cik Dill : haha..baek

AmBo said... [Reply to comment]

haaaahaha...bilo sek kito nk BBQ???

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

Beyie : anytime beyie..haha

Super Mom said... [Reply to comment]

seronok kan cuti, tanak balik IP*A boleh? hahahha

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

Super Mom : tu la pasal..rasa mcm nak panjangkan cuti je..haha