Tuesday, March 6, 2012

+++ TeKaD YaNg SaMa +++

Sejak kebolehan aku dipertikai & dicabar lebih kurang 10 tahun yg lalu..aku tekad keluar dari negeri sendiri & berdikari di tempat org..walaupun aku punya lingkungan kwn yg ramai di sini namun aku sebenarnya tetap sendirian..mau x mau aku perlu punya sense of indipendence yg tinggi~

Hingga saat ini, aku masih punya pendirian yg sama..walaupun beberapa kali aku goyah di pertengahan jalan..walaupun beberapa kali aku tersedar di pertengahan malam menangis tersedu sedan..sedikit demi sedikit aku mula menghargai setiap hikmah yg aku perolehi..utk kesekian kalinya aku yakin diri..belum masanya utk aku betul2 pulang..bila aku fikirkan kembali..once aku sudah berada dlm comfort zone..pasti sukar utk aku keluar & kembangkan potensi diri..masih belum cukup..aku mahu kutip sebanyak mungkin pengalaman..gali sebesar mungkin peluang~

Aku kutip beberapa cebisan kisah silam sbg pedoman..aku jadikan insan2 hebat yg pernah aku jumpa dlm perjalanan sbg pembakar semangat juang..(peluang mengenali mereka ini memberi kesan yg cukup besar dlm hidup aku hingga kini) & tidak lupa juga aku jadikan mereka yg pernah mempermainkan hati & perasaan sbg kekuatan utk aku buktikan bahawa aku bukan perempuan lemah spt yg mereka yg sangkakan..~

Setiap kali aku membaca perkongsian kisah suka duka teman2..ia juga mengingatkan aku pada kisah suka duka diri sendiri.. ia juga mengingatkan aku, setiap kali aku 'jatuh terduduk'..pentingnya keyakinan diri pada Tuhan,sokongan moral keluarga & teman2..namun ia terpulang pada aku sendiri selama mana utk aku terus meratap sepi..& aku sering percaya, tidak perlu terlalu lama..aku perlu bingkas bangun & melangkah kembali..ia akan berlaku beberapa kali, hingga akhirnya aku lali & kebal sendiri..~

2008 > 2009 > 2010 -----> dlm tempoh 3 tahun ini aku paling byk lupa diri & diuji~antaranya ini apa yg terjadi~

2011 -----> turning point.bermula Jan 2011 aku berhenti berjoli..berhenti tgk wayang, berhenti shopping..aku byk menyendiri..bagaikan berlaku 'tsunami' dlm hidup aku.aku lumpuh emosi~

2012 > 2013 > 2014 -----> tahun utk aku perbetulkan kembali keadaan,terus bangkit & kukuhkan diri~

Ada sesuatu yg perlu aku capai sebelum mencecah umur 31..& aku masih punya 3 tahun utk itu, termasuk tahun ini..semestinya ia bukan soal kahwin..kecuali jika dlm tempoh itu DIA menghendakinya..tp selagi ia x berlaku..aku masih lagi seperti ini. Andai aku masih dipanjangkan umur & masih lagi seorang blogger,akan aku kongsikan dengan kalian semua..itupun kalau kalian masih setia bersama aku~ ^^ cuma sbg peringatan buat diri sendiri, aku hanya mampu merancang, namun segalanya, DIA yg tentukan~

Nota kaki :
Kalau tiada aral melintang, cikgu2 waktu praktikal dulu mengajak aku menyertai satu hari percutian ke Singapura Julai nnt..Universal studios : hollywood theatre, new york library, sei fi roller coasters, ancient egypt vintage car ride, the lost world waterworld, far away 3D, water boat ride = rm250..
Aku anggap ini sbg reward utk diri setelah sekian lama aku x bersuka suki..mudah2an plan ini menjadi.InsyaAllah~

137 orang ong gedek gedek~:

a.samad jaafar said... [Reply to comment]

wah seronoknya jalan ke singapura !!!

tahniah sahabat..ternyata azammu itu cukup kuat..kekalkan momentum kerana sekali lagi terbabas..bukan mudah untuk kembali..apa2pun tentu kematangan menjadi kompas utk terus melangkah..semoga berjaya !

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@a.samad jaafar
InsyaAllah..mudah2an plan ke Singapura itu menjadi~ =)
ya, sekali terbabas..payah utk bangkit kembali~
mekasih utk kata2 semangat itu.sgt hargai~ =)

semutsengal said... [Reply to comment]

apelah erti hidup kalau takda susah payah kn. =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@semutsengal
susah payah itu asam garam kehidupan..x bermakna hidup kalau tidak diuji & tiada cabaran~ =)

Kazen said... [Reply to comment]

sy masih mympan angan nk pegi singapore :(

Muhammad Saiazuan Norhalik said... [Reply to comment]

universal studio? nak ikuttttttttttt

hanjila said... [Reply to comment]

selalunya, mrka yg mengalami bnyk kepahitan hdup, lbh tabah, sgt matang, dan tahu diri. mgkn kdg-kdg, perkara yg plg menakutkan adlh apbl kita tdk prnh merasa kegagalan...

dill said... [Reply to comment]

hidup ni ibarat layang-layang. talinya perlu digenggam kukuh untuk pastikan ia masih bersama kita.

usah sampai terputus talinya. risau layang-layang itu terbang entah ke mana.

ape yang aku merepek ni, sal?

dill.

Ezad Skytech said... [Reply to comment]

biasa la semua tu kan...cabaran yg kena kita tempuhi...kalau sekali jatuh, cuba untuk bangun semula..bukan terus give up kan...

> wahhh..ada trip ke singapore...:D

Tukang Karut said... [Reply to comment]

sula dapatkan surat kebenaran keluar negara sebelum ke sana ye... cik sal tu dah jadi cikgu a.k.a pegawai awam...

Adylia Qarissa said... [Reply to comment]

dkna pernah jatuh dalam kehidupan..bukan sekali tapi beberapa kali..
yang pasti kita tetap kena bersyukur sebab setiap kali kita jatuh, kita belajar untuk bangun dan Dia akan sentiasa disisi kita :)

khaifaiz said... [Reply to comment]

USS the best

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Kazen
angan2 itu pasti menjadi kenyataan suatu hari nnt,yakinkan~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Muhammad Saiazuan Norhalik
JoOoOomm!!~ ;)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@hanjila
kdg2 terfikir juga, mcmna dgn mereka yg x pernah mengalami kegagalan..hm,mungkin ujian mereka dari sudut lain pula..Allah itu kan maha Adil~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@dill
haha, mana ada merepek..suka pengibaratan itu~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Ezad Skytech
ya, buang perkataan give up dari kamus hidup, walau apapun terjadi, teruskan!~ =)
tolong doakan plan itu menjadi ya~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Tukang Karut
ok,baek!~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Adylia Qarissa
ya, perlu punya keyakinan tinggi pada DIA..selagi mana kita x lupakan DIA..selagi itu DIA akan tetap dgn kita~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@khaifaiz
x sabar pula nak ke sana~ ^^

hanaahmad said... [Reply to comment]

Kau tahu kan Sal, pahit yang kita lalui hari ini adalah manis di kemudian hari. Tanpanya kita takkan belajar erti hidup. Itu pelajaran mahal yang harus kita tempuhi selayaknya. Aku yakin kau mampu buat setelah apa yang telah kau lewati selama ini. Aku doakan yang terbaik.

*Aku baru plan nak pergi USS bulan 5 ni Sal. Tak sabar. :)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@hanaahmad
Ya,Hana..aku sentiasa sematkan kepercayaan itu dlm diri..mekasih utk kata2 dorongan itu,Hana chan,amat aku hargai~ =)

*oh, lebih awal dari aku..have fun,ok!~ ^^

Mr.Clive said... [Reply to comment]

apa yang i boleh katakan?
jgn sesekali berputus asa dan jangan menyendiri lama sgt.kongsi dan luahkan apa yang u rasa sebab manusia ni memang makhluk yang tak boleh hidup berseorangan.

cabaran hidup kamu ni sudah menjadikan kamu lebih berpengalaman. :)

teha said... [Reply to comment]

wah ! syok nyee.. nk g singapore.. nk ikot bole ? kekekee :)

eita said... [Reply to comment]

tu lah nama nya kehidupan....
ada suka ada duka...

waa..bestnya dapat gi singapura....

eita said... [Reply to comment]

tu lah nama nya kehidupan....
ada suka ada duka...

waa..bestnya dapat gi singapura....

Suhami Ahmad said... [Reply to comment]

pergilah... x salah kita berhibur untuk melepaskan kepenatan yang kita telah lalui sebelum ni

Liza Razak said... [Reply to comment]

setiap org ada masa jatuh bangunnya..yg penting kita tabah dan bangkit setiap kali jatuh.biar pon seribu kali :)

Ira Nira said... [Reply to comment]

smoga ttp tbah N kuat m'hdapi stiap ujianya...Allah mnguji krn dia tau awk mmpu utk mlaluinya...tiap y blaku sumenya ada hikmah =)

Ira Nira said... [Reply to comment]

Tuhan mguji krn dia tau awk mmpu mlaluinya..smoga trus tabah yer.pasti ada hikmah di sbaliknya =)

O CIKTEDDY said... [Reply to comment]

cabaran hidup..perlu smngat yg kuat n tawakal yg jitu ^__-

dwaty said... [Reply to comment]

singapore... destinasi impianku...
dah plan... tapi belum terlaksana...
semoga aku juga diberi peluang... hehehe

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Mr.Clive
walaupun sy byk menyendiri..teman2 rapat sentiasa ada bila memerlukan~ ^^
akan terus kutip sebanyak mungkin pengalaman utk bekalan di hari kemudian~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@teha
jom jom..hehe~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@eita
bukan namanya kehidupan kalau tiada suka & duka,kan~ ;)
sgt berharap plan ini menjadi..amin~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Suhami Ahmad
dah sgt lama x berhibur..xde salahnya ambil peluang ini,kan tok~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Liza Razak
ya, biarpun berjuta kali..terus bangkit & bangkit lagi~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Ira Nira
ya,pasti ada hikmah di sebalik setiap sesuatu yg terjadi..mekasih sudi singgah sini,Ira~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@O CIKTEDDY
ya, itu sgt perlu~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@dwaty
hehe..jgn risau..satu masa nnt pasti akan tiba peluang itu~ ^^

Abg Stalker said... [Reply to comment]

prg la singapura tu jln2 tenangkn diri. :)


apa la hajat tu ye cik sal. :)moga tercapai la hendaknya.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Abg Stalker
ya, akan gunakan peluang itu seadanya nnt~ =)

*oh, dah lama simpan hajat yg satu itu..cuma tunggu masa je~ tiba waktunya akan Sal kongsikan di sini~ ^^

YaYaNsMuM said... [Reply to comment]

hidup ini satu perjuangan, :-) slm perkenalan, dear

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@YaYaNsMuM
Salam kenal kembali~ =)
ya, perjuangan berterusan~

Mr.Clive said... [Reply to comment]

selamat malam cik sal. :)

Cik Jannah said... [Reply to comment]

kak, semoga kuat ! :)

singapore? ohsem. bestt.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Cik Jannah
baek! kamu buat akak terus bersemangat!~ ;)

x sabar rasanya nak g sana~ ^^

pisau belati said... [Reply to comment]

Pembunuh Tanpa Bayang :


banyak cabaran dan pengalaman yang kau lalui sepanjang hidup.moga kau bertabah hati untuk menghadapinya.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@pisau belati
mekasih.kata2 itu memberikan aku semangat utk terus kuat~ amat aku hargai~ =)

cik ika said... [Reply to comment]

bgus sis..hope sis dpt lakukan semuanye..:)

Jue said... [Reply to comment]

my dear, hr tu aku plan nak msg ko tp ah seganlah haha
nak ajak ko ngan ia hang out gitu
catch up2 kan..lama x jumpe cewah!!!

ttg pe ko luahkan di entry ni, aku rs itu mmg normal beb
smua org mesti penah atau akn penah alami pe ko rs

stiap org ade crite tsendiri sblm diaorg dpt move on in life

Mr.Clive said... [Reply to comment]

Apa khabar cik Sal harini? :)

epaa chenta said... [Reply to comment]

untung la pegi singapura (: nak jugakkk

Asrul "iLham" Sany said... [Reply to comment]

kehidupan itu 'warna-warni'

;-)p

Boni JLL3 said... [Reply to comment]

tabahkan hati dan kuatkan semangat ye..2 perkara tu je yang mampu membuat diri kita yakin dan bersemangat untuk menempuhi duri ranjau dalam kehidupan ini

H.S said... [Reply to comment]

Kelihtannya seperti kamu banyak menghadapi dugaan dalam hidup,namun kamu masih tabah menghadapinya.

terus bangkit dan bangkit kawan! ;)

kita sama-sama berjuang untuk kehidupan yang lebih baik :)

syahirooAhmad said... [Reply to comment]

bestnyeeeeeeeeeeee.. nak ikot pi singapore!!...


* hidup perlu dirancang

hassy chan said... [Reply to comment]

bestnye kak dpt pegi singapore..
jalan2.. hehehe..
insyaAllah akk akn dpt apa y akk nk dlm hdup akk.. fighting!!

Muttallif said... [Reply to comment]

Nice...sebab itulah cabaran sebenarnya penting dalam kehidupan...tanpa apa cabaran tidak mungkin kita akan berganjak ketempat yang lebih selesa..

cerita sal, taliff ambik sebagai pengajaran sendiri. thank

Woofer Storm said... [Reply to comment]

bangkit dari kesilapan yang lampau,jangan berpaling lagi dan maju kedepan dengan misi yang lebih baik..

#murah tu..tak pena pergi lagi singapura..teringin tapi rasanya memang tak kan dapat pergi seumur hidup..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@cik ika
InsyaAllah..amiin~
mekasih Ika~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Jue
tiap org punya pengalaman berbeza,kan~ ^^..best kalo dpt dikongsi buat peringatan sesama kita~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Mr.Clive
Hye Mr.Clive..sy sedikit kelam kabut hari ni..byk terjadi unexpected things..huhu~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@epaa chenta
peluang keemasan yg harus digenggam..jom!~ ;)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Asrul "iLham" Sany
ya..sgt 'warna-warni'~ ;)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Boni JLL3
dgn adanya teman2 spt kalian semua..buat sy lebih bersemangat menempuh hari~ mekasih utk kata2 dorongan ini..sgt hargai~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@H.S
mekasih H.S!~ ya, akan terus bangkit meredah segala rintangan~
sama2 kita teruskan perjuangan~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@syahirooAhmad
sedang merancang kehidupan ke arah yg lebih baik..InsyaAllah~ =)

JoooOOoom!!~ ;)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@hassy chan
peluang keemasan yg x boleh dilepaskan~ ^^
InsyaAllah..mekasih Has!~ fighting!!~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Muttallif
cabaran mengajar kita byk perkara..~
mekasih Tallif..sama2 kita saling mengingatkan diri..~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Woofer Storm
ya, apa yg dah berlaku biarkan ia berlalu..masa utk terus berganjak ke depan..hit target & capai impian~ =)

*doa..x mustahil peluang itu turut tiba buat kamu~ =)

Boni JLL3 said... [Reply to comment]

hehe..itulah gunanya kawan..walaupun tak pernah bersua muka.. :)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Boni JLL3
teman2 bloggerku mmg best belaka~ ^^

cikwahidaidris said... [Reply to comment]

memang. dalam hidup ni penuh dugaan. semoga kita semua tabah menghadapinya. gud luck ya ! :)


bestnyaaa. enjoy ur holiday ya. ^^.

Mr.Clive said... [Reply to comment]

Happy Friday Cik Sal!heeee~

Rtp Farra Arisha said... [Reply to comment]

every matters that you'd go through always rewarded you with the best prize ever! hehe bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian, right? so no more sad. :) terus bangkit sampai ke akhirnya hingga berjaya apa yang tlah dicita!

acheeqa farhana said... [Reply to comment]

makanan tu kalau ada masam masin dn pedasnye, baru lah sedap kan? mcm tu jugak dgn khidupan..ad pasang surut, naik turun, bru la smpurna..takde mnsia dlm dnia ni y tak diuji :)

Tea said... [Reply to comment]

Perspektif kehidupan itu berbeza mengikut emosi dan rasa.. Adakala kamu akan melihat laluan hidup kamu cara yg berbeza..

Keluar tgk wayang, shopping, berpeleseran- boleh jadi baik boleh juga jd sebaliknya..

Bersendirian juga begitu..

Hidup pentas dunia yunk.

Mohd Izzar said... [Reply to comment]

wah..seronok la klu dpt g singapore...

Papa Mifz said... [Reply to comment]

betul la tu...hadiah kan la something untuk diri sendiri yer...pergi la bercuti yer..:)

Ct Aja said... [Reply to comment]

Sal mmg seorang yang tabah..... aja doakan Sal sentiasa di lindungi Allah...

bwk balik ole2 singapore..hihi

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@cikwahidaidris
hehe, bulan 7..lambat lagik~ ;)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Rtp Farra Arisha
yep yep..bersusah2 dahulu bersenang2 kemudian~ ^^ InsyaAllah..akan terus bangkit mengejar apa yg dicita~ tq Arisha dear~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@acheeqa farhana
ya, ujian & cabaran tu perencah kehidupan~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Tea
ya, pentas dunia dgn kita semua pelakonnya, yg punya perspektif berbeza~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Mohd Izzar
tolong doakan plan ke Singapore berjalan spt yg dirancang ya~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Papa Mifz
baek!~ sgt perlu hadiahkan diri sendiri dgn sesuatu yg menggembirakan,kan Papa Mifz~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Ct Aja
adanya kwn2 spt Aja buat Sal lebih tabah & bersemangat~ ^^

hehe, baek!~ ;p

rozeeta rashid said... [Reply to comment]

lumpuh emosi? pernah jugak rasa. yang penting kita jangan biar kesusahan yang kita hadapi tu jadi penghalang untuk kita terus melangkah. =)

wah2 syoknya nak bercuti. hehe.

ILA HonEyBuNNy said... [Reply to comment]

semoga impian akak tercapai...ila tunggu lagi 3 tahun..insyaAllah..

wahhh...besttnya nak g jgk singapore..heheh

Mr.Clive said... [Reply to comment]

selamat malam cik sal! :)

AYIE ABAS said... [Reply to comment]

sokongan moral dari keluarga dan kawan dekat memang kita perlukan maklum laa hidup berbagai dugaan kan?

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@rozeeta rashid
ya, penah rasa down yg amat..rasa give up n blank masa depan..tp Alhamdulillah dpt bangkit kembali~ =)

da lama ngat x g bercuti..tiba masanya utk bg reward kat diri sendiri~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ILA HonEyBuNNy
mekasih Ila..berhati2 melangkah ya ..semoga tabah menempuh alam penuh pancaroba~

hehe..jom jom!!~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@AYIE ABAS
ya, sgt2 diperlukan~ =)

lieynanilaz said... [Reply to comment]

semoga apa yg dirancang itu akan tercapai..tapi segala-galanya Allah yg mengetahui apa yg terbaik untuk hambanya..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@lieynanilaz
InsyaAllah.mekasih Lieyna~ =)
rahsia itu milik DIA~

Mr.Clive said... [Reply to comment]

harini Cik Sal tak pergi jalan2 ke hari sabtu?hoho

Puan Kutu said... [Reply to comment]

wah selamat melancong ke singapura..tempat yg best dan pastinya best dpt bertemu sahabat2 lama..:)

aku suka bca kisah kehidupan org.dengan ini aku selalu muhasabah diri..

ekabukanmakcikkau. said... [Reply to comment]

aku pon pernah gak nangis seko seko dalam bilik sebab ada orang tak suka aku ke apa. tapi lama lama aku rasa macam bodoh plak. jadi aku kembali ke pangkal jalan. comel tak aku? hahhahaa

dhiera said... [Reply to comment]

kite belajar dari kesilapan~ bagus.. sentiasa muhasabah diri untuk jadi lbh baik~

ciK LyndaWawa said... [Reply to comment]

semoga berjaya...=]

daya said... [Reply to comment]

serononknye jalan2 kat singapore !

singgah n baru follow sini. jemput singgah my blog. :)
http://dayahiedaya.blogspot.com/

LAici KAng Ais said... [Reply to comment]

inshaAllah.semuanya telah tertulis.suke lah ayat2 cikgu seolah2 dh mcm kaunselor.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Puan Kutu
x sabar aku nak ke sana~ ^^

aku pun sama..suka membaca perkongsian hidup sahabat2 semua..buat pengajaran utk aku juga~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Mr.Clive
hari sabtu keluar dgn kwn lama..penuh aktiviti kami berdua..sampai x sempat jenguk kwn alam maya..hehe~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ekabukanmakcikkau.
xde budak lain yg comel melainkan ko sorang~ eheh

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@dhiera
kesilapan buat kita lebih berjaga2 & sgt berhati2~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ciK LyndaWawa
mekasih cik LyndaWawa..kamu pun sama..smoga berjaya~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@daya
blom lagi bley rasa seronok,hee.doakan plan itu berjalan lancar ya~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@LAici KAng Ais
InsyaAllah~
oh, mekasih.bleyla cikgu amek lagi satu jawatan lepas ni..jadik cikgu kaunselor,hhehe~ ;)

Teenager Housemaid said... [Reply to comment]

hidup ni ada pelbagai fasa perubahan kan kak..:D

lisa said... [Reply to comment]

Tak perlu kesal pd perkara yang dah jadi. lisa pun pernah cmni, bab cinta pulak tu. wuuuu~ memang sedih tp nak buat cmne. Allah tahu apa yg baik utk kita ;)

Mia Adriana said... [Reply to comment]

pergilah bersuka-suki. u deserve for it.

Woofer Storm said... [Reply to comment]

slmt pagi sis..

#mcm mna kerja?agak2 bila nak lepak ioi mall ni.hehehee

Nurul ain said... [Reply to comment]

holiday ke singa?? wowwww!! jgn lupa buah tangan :p

Gen2Merah said... [Reply to comment]

ya, pengalaman mengajar kita erti kehidupan.. orang yang paling berjaya adalah mereka yang telah melalui semua kegagalan sebelum bangkit perlahan2 dengan kemenangan pada hari ini...

teruskan semangat dan cita2 itu ya cikgu..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Teenager Housemaid
ya,satu demi satu fasa akan kita tempuh~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@lisa
ya, hanya DIA yg tahu apa yg terbaik utk setiap hambaNya.kita tabah saja~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Mia Adriana
i will.mekasih Mia~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Nurul ain
hehe..harap2 x lupe~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Gen2Merah
baek!~ akan teruskan semangat & cita2!~ mekasih cikgu Dil~ =)

Liyana Zahim said... [Reply to comment]

Mgkin percutian ke singapura anda mampu mnjadikan anda lbh matang.. Eh tetibe je.. Hekhekhek..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Liyana Zahim
tp sy rasa sy nak jadi keanak2an buat seketika..boley gitu? hek2~ ;p

Mr.Clive said... [Reply to comment]

sooo...hari isnin macam mana berlalu?best?hoho

ciK LyndaWawa said... [Reply to comment]

chaiyok2.....mudahan berkat segala usaha....

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ciK LyndaWawa
InsyaAllah..amiin~ =)

kueh bakar said... [Reply to comment]

tepat jawapn ye cikgu?. hadiahnya link aku.hahaha

kimsalam budak tu.ada perangai helang ker dia? pemandangan tajam ker?

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@kueh bakar
haha..maap ya, xde sediakan adiah utk kamu~

err,sibuk byk hal..x terfikir nak observe yg itu~ =p

budakijaupendek said... [Reply to comment]

waa... nak itut p sigapore jugaakkkkk ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@budakijaupendek
joOOoOoOomm!!~ ;p

Kancil 8349 said... [Reply to comment]

best cerita kamu...menyokong kata2 kamu...

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Kancil 8349
mekasih kancil.sokongan kamu amat dihargai~ =)

Juliet_iRa~" said... [Reply to comment]

hee..sila gi USS!! recomended!hee..jgn lupa bc tips kat blog ira..bahagian jalan2 dgn ira..;p

ira dah g last year..:)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Juliet_iRa~"
ow ye ke..ok2..nnt akak baca..hee~ ^^

AkuMuzikFilem said... [Reply to comment]

manisnya hidup setelah melepasi cabaran

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@AkuMuzikFilem
Alhamdulillah..sgt bersyukur..menghargai kemanisan itu seadanya~ =)