Wednesday, September 28, 2011

+++ KiTa aDa DIA +++

Mungkin ada yg x suka diuji..tp terimalah hakikat.selagi ko bernama manusia..& selagi ko bernyawa..selagi itu ko akan diuji...& ujian itu dtg dari pelbagai sudut & dalam pelbagai rupa..dari sekecil2 hal ke sebesar2 perkara..~

Dalam hidup, kita terpaksa membuat pilihan demi pilihan,kan..& aku pernah tersilap membuat percaturan..kesilapan yg mampu memberi kesan yg amat besar dalam hidup aku..& sekarang aku sedang berhadapan dengan akibat keputusan aku yg dulu..serve me right!~

Tapi bila aku renung kembali..aku tidak lagi menganggap itu sebagai kesilapan..bahkan menganggap ia sebagai satu pelajaran & pengajaran..untuk aku reflek diri..menjadikan aku seorang yg tidak mudah melatah bila diuji & terus diuji..ada satu tahap, iye,aku hampir putus asa..saat itu terlintas di fikiran kenapa aku diuji sebegini..Oh..kalo kita nak banding diri..jgn sesekali banding dengan org yg 'di atas'..banding dengan org yg 'di bawah'..kerana dgn itu kita akan sedar..bahawa ada org yg lebih kurang dari kita..& sesungguhnya kita patut bersyukur dengan apa yg kita ada..~

Bila aku x cukup kuat untuk menempuh segala..pernah aku meratap nasib diri..tp aku igt satu kata2.."Sometimes, bad things goin to happen, beatin urself up isn't gonna help anyone." & bak kata encek Orlando.."....Dan ini advantage kite sebagai Muslim, sebab kita ade Allah...Sebagai Muslim sewajibnya kita lebih kuat dan tabah dalam mengharungi ujian kan???"

iya..benar sekali..kita ada DIA..

Dari dulu aku suka simpan kata2 hikmah..& kata2 pembakar semangat..tp dulu sekadar kata2 yg aku rasakan sedap didengar..kurang memahami significant di sebaliknya..tp bila sampai satu tahap..semuanya jelas & nyata..

" God answers prayers in 3 ways:
1) HE says YES & gives u what you want
2) HE says WAIT & gives you something better
3) HE says NO & gives you the best in the future~ "

Terasa seperti tangan disambut di kala terkapai2 kelemasan~

108 orang ong gedek gedek~:

dill said... [Reply to comment]

usah biarkan sebarang tsunami atau apa jua halangan menjadi kerumitan dalam kehidupan.

setiap yang berlaku mengajar kita erti kehidupan sebenar.

dill.

zati embong said... [Reply to comment]

kata2 cik sal best.makan dalam jat rasa.hihi

taliff said... [Reply to comment]

law of attraction? mcm best je...tak sabar nak baca..

Anyway, memaang benar....kita ada Dia...Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk kita. :)

Nice one

Tukang Karut said... [Reply to comment]

Jat... Betul tu... aku rasa aku dah kalah dalam kata kata makan dalam ni...

delarocha said... [Reply to comment]

hari hari kena buat keputusan

khaifaiz said... [Reply to comment]

betullah.. adanya dia kita ada disini...

sleeping_maniac90 said... [Reply to comment]

wahh pe tuh law of attraction??? hehehe..

ORLANDO AHMAD said... [Reply to comment]

if we you dont understand what Allah is doing when a trial comes, at least go into neutral and wait and see

syahirooAhmad said... [Reply to comment]

pernah terasa begini.. bila terasa kesedihan yang teramat.. Pada DIA lah kita mengadu... :)

bloghok said... [Reply to comment]

yess,kita ada dia

Mrza said... [Reply to comment]

Allah turunkan musibah kt kite bkn utk kite cari sebabnye tp carilah hikmah disebaliknye. be strong kak sal.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@dill
'tsunami' yg satu itu amat menyeksakan~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@zati embong
alamak..hihi..~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@taliff
Mekasih Taliff~ =)
law of attraction tu mmg best..nntkan ye~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Tukang Karut
err..~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@delarocha
moga setiap satu keputusan itu tiada yg menjurus pada penyesalan~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@sleeping_maniac90
hehe..tunggu & lihat~ jeng jeng..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ORLANDO AHMAD
I will..definitely~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@syahirooAhmad
Tiada tempat mengadu paling menenangkan melainkan pada DIA~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@bloghok
Yup!~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Mrza
Mekasih Mrza..pastinya ada hikmah di sebalik sesuatu peristiwa~ =)

ABU said... [Reply to comment]

.."Sometimes, bad things goin to happen, beatin urself up isn't gonna help anyone."... aku suka ayat ni...

budakijaupendek said... [Reply to comment]

nice entry kak.
mcm membakar semangat je rasanya.
hehe.

khairul akmal bin azman said... [Reply to comment]

life must go on!

teha said... [Reply to comment]

DIA akan sentiasa ade utk hamba-hambaNya :)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ABU
ayat feveret aku juga~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@budakijaupendek
mekasih Fara~
dlm usaha membakar semangat diri sendiri juga~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@khairul akmal bin azman
totally agree wit u!~ =)

eita said... [Reply to comment]

Allah sentiasa melihat kita..walaupun kadang2 tu kita yang sering lupa....
bila di uji baru lah kita sedar sedalam mana cinta kita pada Allah...

H.J said... [Reply to comment]

langkah kita ambil semuanya berharap kepada keredhaan Dia.. hehe

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@teha
Iye..sentiasa!~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@eita
iye..kita selalunya mudah lupa~(--")

Suhami Ahmad said... [Reply to comment]

atok suka yang nih,

" God answers prayers in 3 ways:
1) HE says YES & gives u what you want
2) HE says WAIT & gives you something better
3) HE says NO & gives you the best in the future~ "

Hafiz Al-Pazin said... [Reply to comment]

dugaan merupakan sesuatu yang bermakna walaupun sukar pada mulanya. i wish u all the best. be strong. Allah sentiasa ada.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Suhami Ahmad
kata2 ni sgt memberi kesan lam idup sy tok~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Hafiz Al-Pazin
mekasih Hafiz!~
Sgt hargai!~ =)

khairul akmal bin azman said... [Reply to comment]

haha..macih...
lame da ker beblog?

Saiazuan said... [Reply to comment]

and patent is the best way to overcome all the obstacle..

cik pha said... [Reply to comment]

Allah maha mengethui apa y terbaik untuk kita..sekrang tak diberi ape y kita nak..esok akan di anugerahkan sesutau y bernilai y kita kadang2 tak tau

zulhilmi tempoyak said... [Reply to comment]

kepadaNya kita berserah..

:)

ILA HonEyBuNNy said... [Reply to comment]

ya....DIA selalu ada dengan kita....
kita ja y selalu lupa DIA kadang2...

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@khairul akmal bin azman
ngam2 setahun setengah..kira masih baru la kan~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Saiazuan
so true!~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@cik pha
Ya..sesungguhnya DIA maha mengetahui~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@zulhilmi tempoyak
Iya,hanya kepadaNya~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@H.J
Betul tu H.J..^^
Keredhaan DIA..ketenangan kita~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ILA HonEyBuNNy
iya..kita yg lemah ni kdg2 mudah sekali lupakan IDA~ (--")

Iwanski said... [Reply to comment]

Cuba kita fikirkan sejenak... sejak kita lahir.. hingga la sekarang ni.. pernah tak dalam sehari kita tak makan.. walaupun takde duit.. rezeki makan tu tetap ada.. Maha Penyayang nye Dia.... =)

khairul akmal bin azman said... [Reply to comment]

ok la 2..
kay pun baru nk masuk 2 tahun..hehe

dhiera said... [Reply to comment]

saya suka kan kata-kata hikamah yg kamu pegang tu. setiap perkara yang terjadi, pasti ada hikmah di sebaliknya~

Mohd Izzar said... [Reply to comment]

alhamdulillah. takda jgk nk mengeluh klu ada papa yg berlaku. mgkin itu yg terbaik utk kita kn. pasti ada hikmah soma nya tu. :D

khairul akmal bin azman said... [Reply to comment]

keje2 gak..
jgn lpe update yer friend.

khairul akmal bin azman said... [Reply to comment]

keep in touch
tq always comment my entry too

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Iwanski
Rezeki akan dtg dari arah yg x disangka2~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@khairul akmal bin azman
Ow..x jauh beza la ye~ all the best!~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@dhiera
Ya..pasti ada hikmah tersembunyi di sebalik semuanya~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Mohd Izzar
xde gunanya kita mengeluh,kan..~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@khairul akmal bin azman
kite mmg jarang update..lebih kurang seminggu sekali aje~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@khairul akmal bin azman
yup..keep in touch!~
kalo org berkunjung ke blog kite..kite pastinya akan berkunjung ke blog org itu juga~ =)

Lea Isnawi said... [Reply to comment]

kehidupan akan lebih menarik bila kita diuji
bila diuji, baru kite tahu tahap kesabaran kita setakat mana kan

mr.syazwan said... [Reply to comment]

tidak pernah perfect

life must go on

=_=

Afikah Aziz said... [Reply to comment]

ujian dan masalah tu perkara biasa,terpulang pd kita bagaimana nk menyelesaikannya..kita ada ALLAH,berdoa dan bermohon pd DIA supaya diberi kekuatan dlm menghadapi dugaan dari Nya. Dia tau kemampuan kita setakat mana :)

izzad b* said... [Reply to comment]

kuatkan hati n jiwa ok!gogogogo

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Lea Isnawi
benar sekali~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@mr.syazwan
life must go on.hoyeh!~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Afikah Aziz
Iye..Allah xkan uji sesuatu yg x mampu kita hadapi~terpulang pada kita cara mengatasi~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@izzad b*
Baek! aja2!~ ^^

Bella Bell said... [Reply to comment]

ujian itu adalah cabaran buat kita.. dan cabaran lah yg mendewasakan kita.. :)


DIA ada untuk kita.. ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Bella Bell
Dewasanya kita bersama cabaran kehidupan~ =)

alif ismail said... [Reply to comment]

terime kasih atas dorongan....

Bro ahmad said... [Reply to comment]

ada ujian untuk pembakar semangat hmm semoga ceria happy selalu d

El-Janna said... [Reply to comment]

hmm haah la.. betul tu.. thanks sharing this entry.. akan applykn dalm hidup^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@alif ismail
Sesama~ ^^
bak ayat di profile blog kamu: Sharing is caring~ kan =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@El-Janna
Sama2 kita apply~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Bro ahmad
mekasih!~ =)

izfanora said... [Reply to comment]

bukan semua manusia yang 'di atas' itu tak teruji.. :)

ujian itu berbeza-beza..

^baju kurung^ said... [Reply to comment]

jangan pernah menyesali apa2 pn kputusan yg prnah kita buat. sbb disebalik musibah, pasti ad hikmahnya. Allah is the best u know~

Umie Artoqiemie said... [Reply to comment]

sentiasa ingat kata2 semangat, baru hidup semangat !!!

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@^baju kurung^
Yup..HE is the best!~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Umie Artoqiemie
Semangat! haik!~ ;)

a.samad jaafar said... [Reply to comment]

saya suka n3 ini.. matang sekali.. tp dik.. kadang2 kita lupa akan pelajaran dan pengajaran yg kita terima drp ujian itu..cmne ye ? err.. pengalaman aku sendiri hihihi..

t kasih sudi menjenguk blog picisan saya.. sy menghargainya..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@a.samad jaafar
sememangnya kita manusia mmg begitu kan..cukup lemah sekali..kdg2 lupa & hanya akan igt kembali bila diuji..bila happy, cukup lalai sekali..tp bg sy, sy ada cara sendiri utk remind diri..org selalu ckp perlu buat itu perlu buat ini..tp bagaimana..makanya sy lakukan sesuatu utk menguji diri sy..& sy dapati ia mmg berkesan sekali..~ =)

ekabukanmakcikkau. said... [Reply to comment]

sorang pompuan suka entri engko. woihh bila kau nak buat entri lagi nihh

ghost writer said... [Reply to comment]

pun setuju dengan ABANG ORLANDO AHMAD.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ekabukanmakcikkau.
coming soon..coming soon~
maafla, mmg style aku jarak2kan entry..lebih selesa begitu~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ghost writer
Ghost gelarkan Orlando itu abang? =p Makanya Ghost ATOK GHOST..sebab usia Ghost kan dah ratusan tahun~ahaha! ;p

Mr iz said... [Reply to comment]

ujian itu ada juga baiknya..hikmahnya kan kan cuma kena tabah je gitu dan bersyukur atas segalanya...kan...he he he

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Mr iz
iye..ujian itu x semestinya x baik..ujian diturunkan bersama hikmahnya tersendiri~ =)

qamarguyz said... [Reply to comment]

salam ziarah..
ramai yang tak suka diuji, tapi ramai yang suka dipuji..sedangkan mereka lupa, pujian itu adalah ujian yang paling malang!

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@qamarguyz
suka ayat itu :
"sedangkan mereka lupa, pujian itu adalah ujian yang paling malang!"
benar sekali~

Bella Bell said... [Reply to comment]

yess.. betul tu.. kita dewasa dengan cabaran yang kita terima.. :)

Iz.Eusof (Abg Stalker) said... [Reply to comment]

itu adalah asam garam kehidupan.sume rs ada.klu salah satunya xde x lengkap la hdp ni.

Bigdaddyz said... [Reply to comment]

jika kita rajin melihat ayat di dalam al-quran ...ada satu ayat ...

'...akan aku uji kamu 1 atau 2 kali dalam setahun...ujian yang hebat...'

lebih kurang begitulah...

maka tidak perlu gusar atau tertekan dgn semua ujian kerana mmg sudah di janjikan ...

muhamad hanif said... [Reply to comment]

Err,


akuakuaku. Tak reti nak cakap apa.


Sabar =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Bella Bell
makanya kita perlu terima cabaran dgn hati terbuka~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Iz.Eusof (Abg Stalker)
perencah kehidupan, kan~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Bigdaddyz
Sy sudah mula belajar mengerti & terima dgn tenang hati~
Tq Daddy~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@muhamad hanif
senyum..xperlu kata apa2~ =)

mekasih!~ ^^

alif haris said... [Reply to comment]

DIA maha mengetahui apa yg terbaik buat kita :)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@alif haris
Benar sekali~ =)

blog-tips-kurus said... [Reply to comment]

tengah tunggu law of attraction cik Sal ni.. :-)

Iz.Eusof (Abg Stalker) said... [Reply to comment]

rencah kari..ahahah

gedek! said... [Reply to comment]

Eh? baru perasan....

## orang ong gedek gedek"

hehe

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@blog-tips-kurus
ehe..blom lagi~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Iz.Eusof (Abg Stalker)
rencah kari adabi!ehehe~ =p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@gedek!
alamak..baru perasan ke Uncle..kekeke~ =p

ghost writer said... [Reply to comment]

ouch terlupa kalau usia aku dah ratusan tahun.haha!

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ghost writer
Ghost da nyanyuk la tu ..sampai dah lupa..ahaha!~ =p