Monday, May 2, 2011

+++ UjiAn KeCeRgAsAn +++

Ari Isnin lepas da ke klinik..x tahan ( kes penin kepala )..

~ doktor ckp aku ada masalah keseimbangan ..hurr??!
doktor explain pasal bendalir lam tinge..siap kuarkan buku tebal tunjuk gambar n terang satu2..

Aku : "kenapa boley jadi mcm ni ye doktor?"
Doktor : "Masalah mcm ni xde sbb spesifik..tiba2 je dtg"

hmm~

Doktor : " kamu cuba ubat ni dulu..kalau masih belum ok..sy nasihatkan kamu jumpa doktor pakar"

~ Sehingga saat aku menaip entry ni..penin aku belum ok..tp x seteruk memula dulu..

Dalam situasi yg x diduga ni tiba2 dpt tau ada ujian kecergasan untuk subjek Pendidikan Jasmani ( ari khamis lepas )..aduyai..abesla aku..mesti x ley perform..

Part Ujian : ( sumenye 10 markah )

#Daya tahan kardiovaskular : Skipping

#Daya tahan otot : Angkat kaki

#Imbangan : Dirian bangau

#Kekuatan otot : Lompat sarjan

#Kelenturan : Jangkau melunjur

#Kepantasan : Larian ulang-alik

#Kordinasi : Gelek gelung rotan

#Ketangkasan : Tangkap bola lantunan dinding

# Masa tindakbalas : Menyambut belantan

#Kuasa : Lompat jauh berdiri


Odw balik uma sblm ari kejadian, singgah balik klinik yg pegi aritu mintak surat pengecualian terlibat ngn aktiviti..

Keesokannya..bg surat n explain kat lecturer,En Hamzah
~aku bukan apa..takut x dpt buat dengan elok..mcm x adil la kan..

Encik Hamzah : " x boleh langsung ke? xpe..kamu cuba dulu..kalau kamu nak perbaiki masa catatan, kamu boleh request buat lagi sekali lain kali..xde masalah..sbb sy takut kita xde masa.."

Aku : "Emm..ok..ok"

~aku cuba..

Warm up..buat yg mana boley follow..

Disebabkan kekurangan masa..arini kami cuma sempat buat 3 ujian..

Ujian pertama : # Imbangan : Dirian bangau #
30 saat = 1 mata ( 10 mata diperlukan )

Bismillahitawakkaltu'alallah~ Allahummayassir walatuassir...

Setkan target..aku boleh! haik!

Mula!..masa berjalan..lepas sorang..sorang mula duduk..x tahan..
aduh..sakitnya kaki..

En.Hamzah : 8 ( 30 saat )....9 ( 30 saat )......10!

phew! aku bejaya!

Ujian kedua : # Daya tahan otot : Angkat kaki #
Berpasangan. Sorang baring..sorang berdiri..yang baring pegang kaki org yg berdiri..
yg baring perlu mengangkat kaki ( secara lurus & berterusan ) kaki bengkok, consider terus batal..n kalo x naik balik lepas 3 saat..juga consider batal..

-dua kali angkat = 1 mata.

Alhamdulillah..juga lepas..!

tp bila bangun..rasa berpusing dunia..

Ujian ketiga : # Daya tahan kardiovaskular : Skipping #
30 saat = 1 mata ( 10 mata diperlukan )

Mula! bergegar gym bila separuh dari kami mula melompat..
makin lama gegaran makin kurang..
ada yang talinya tersangkut..ada yg da x tahan..
aku pun da mula x tahan..kaki sakit n lenguh..tp cuba juga!
x lama kemudian gym mula senyap n aku sorang yg masih melompat!
kwn2 mula menyorak..

"wuhuu..go sal go.."
"bertahan Sal..sikit lagi!"

En.Hamzah : "Sikit lagi..8 ( 30 saat )...9 ( 30 saat )...10!!

Kwn2 : "wooo..hoooo..cayala Sal"

~ Aku semput..

kwn2 : " ratu skipping ni "
" hebat ah Sal sume dpt 10 "

Aku berjaya abeskan ujian dengan markah penuh!walopun kurang sehat..whuhuhu..

Alhamdulillah..

6 orang ong gedek gedek~:

Miss Dill said... [Reply to comment]

yay! usaha tangga kejayaan kan :)

sal_ijou said... [Reply to comment]

hehe..betik!

Rozami said... [Reply to comment]

mcm aku kena dulu
lama2 pendengaran berkurang

sal_ijou said... [Reply to comment]

pendengaran berkurang??!! oh tidak~

E Ja said... [Reply to comment]

semua ni kat ipba kan?waaaa~~~ni rs xmo blik sne balik ni...wuuuu~~~papepon,take care kak ah!

sal_ijou said... [Reply to comment]

E Ja : Yep yep..kat ipba..
haha..balik jgn x balik.. ;p