Tuesday, May 31, 2011

+++ TeRkEzUt +++

Sepanjang 27 tahun hidup..baru dua kali aku lihat kemalangan dengan bijik mata sendiri..

Kali pertama..
Waktu tu aku masih kat matric..bonceng moto ngn abg ngah..lupa mau ke mana..ujan renyai2....tiba2 ada satu moto memecut laju dari belakang mau mencelah..mungkin salah bajet..terlanggar kereta di depan..pemuda itu jatuh terseret..sreetttt!! keluar percikan api!!betul2 sebelah aku..abg cepat2 mengelak..aku terkejut terkedu~

Kali kedua..
Baru saja..odw balik kg dgn adik..kereta berderet panjang..ada satu lori balak yg sgt besar di depan..aku toleh ke belakang mau ambil gula2..elok2 toleh depan..tiba2 ntah dari mana muncul seekor lembu di sebelah kanan jalan & dilanggar sebuah kereta wira..kereta itu remuk teruk..aku ternganga..isteri si pemandu nampak cukup cemas..lembu itu masih mampu berdiri..walo isi perut terburai keluar! dan terkedek2 meninggalkan tempat kejadian..mungkin rebah di depan..dan dari kejauhan muncul pula seorang budak memegang kayu dari seberang jalan..terkedek2 mengejar lembunya..alahai..kesian betul~

Ow ya..lagi satu kejadian..tp ini kes ragut..
masa zaman skola dulu..tiap2 ari jumaat abah n ma akan ke majlis ilmu yg diadakan di salah sebuah tempat di bandar Kota Bharu..& kami dua tiga beradik mesti akan ikut..odw balik kami jalan kaki mau ke tempat parking..aku ternampak seorang mak cik berjalan perlahan di sebelah kanan jalan..dan ada sejibik moto bergerak perlahan di belakang..

x terfikir pun sesuatu akan berlaku..tiba2 ( mesti x boleh kalo x taruk tiba2 kan..) pemuda td dgn selambanya meragut handbag makcik tersebut dan meninggalkan tempat kejadian dengan kadar kelajuan yg agak kurang laju..aku hairan..mmg xde strategi betul peragut ni..di tgh2 bandar pula..harus kene kejar dengan pejalan2 kaki lain..& dibelasah teruk sebelum polis campur tgn..nasib kamu la wahai peragut..

7 orang ong gedek gedek~:

dill said... [Reply to comment]

hidup ni penuh dengan kejutan. lagi2 kemalangan.

malang tak berbau kan. moga dijauhkan segala malapetaka. insyaallah.

berhati2 semasa memandu yah.

dill.

Aimi dan Pakcik Hashim said... [Reply to comment]

ko bahaya didekati sebab selalu ada ja perkara x best dekat ko

haha

Salihah Ismail ~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

Dill : Yep..life unexpected..moga dijauhkan dr malapetaka..

Kapten : uwahaha..bukan aku sorang je tao..org lain ada pengalaman lagi dasat..jgn takut dgn aku..aku x bahaya..haha

E Ja said... [Reply to comment]

keno igat dok peragut tu? kuang asam sgguh

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

lepas keno belasoh..kene igat nga polis..pade muko yo..huhuh

Omaq oTai said... [Reply to comment]

biasa la..nk idup..selagi boleh w'pun tahu bnda tu haram, selagi tahu ending msti kona pnya, bak sang tupai yg jatuh ke tanah..tapi nama pun manusia..x pnah serik..btul x?

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

Bart : yep yep..betul tu Bart..kalo dah namanya manusia..~