Sunday, June 3, 2012

+++ 4eVeR aLoNe ??? +++


Dari dulu aku 'sendirian'..x pernah punya teman istimewa..selalu saja menjadi 'mangsa'..tidak mengapa..apa2 akibat..aku tidak melibatkan hati & perasaan org lain..biar aku sendiri yg merana..paling2 teruk..aku ada sahabat & keluarga..mereka sentiasa ada..mungkin ada yg akan tanya..sampai bila?? ahah,kalaulah semudah itu utk aku melemparkan jawapannya..~~ hmm, itu kuasa DIA..aku doa tawakkal & usaha..tp kalau DIA kata belum masanya..maka aku tiada daya.. paling2 aku akan berkata..sampai DIA kabulkan doa..sampai ke tua..atau sampai ke hujung nyawa..wallahu’alam~

Penerimaan setiap org tentang isu ini pastinya berbeza..selalunya aku di pihak yg akan dipersalahkan..disindir2..ditertawakan..tp ada apa hal.. aku pasti siapa aku..apa kerja aku..apa pengalaman yg aku ada..berapa byk wang yg aku dpt & simpan utk diri & keluarga..syukur x terhingga utk segala nikmat pemberianNya..sekurang2nya ini menjadi motivasi utk aku terus gagah melangkah menongkah arus~~

Beberapa tahun yang lalu hidup aku terumbang ambing..aku x nampak ke mana hala tuju..seringkali aku rasakan aku seorang yg gagal..lebih teruk..aku selalu gagal dlm soal cinta.. betul aku ckp aku sudah lali..namun ada masanya aku sebak sendiri..& aku cuma perlukan sedikit waktu..menangis utk melepaskan apa yg terbuku di hati..kemudian aku hanya perlu tarik nafas & melangkah lagi & lagi~

Apa saja yg pernah aku alami, samaada berkaitan soal kehidupan atau soal hati..ia menjadi  satu pengajaran yg x boleh aku beli..aku bagaikan ditimpa gunung ujian..& aku spt org yg hilang akal cuba membina kembali kehidupan ..setiap kali terjaga dari tidur..aku selalu igtkan diri..aku ada impian yg perlu direalisasikan..& sudah tentu dlm keadaan skrg..soal mencari jodoh jauh sekali daripada fikiran..fikiran aku skrg hanya tertumpu ke arah memperbetulkan kembali keadaan & menjadikan impian aku satu kenyataan~

Ini pernah bermain dlm fikiran..andai aku hanya dipertemukan dengan mereka yg hanya mau menghuru-harakan keadaan & menikam2 perasaan..lebih baik aku hidup membujang ~ aku dah pernah bazirkan masa & wang ke dlm perhubungan yg tidak ke mana..skrg betapa aku sedar masa itu terlalu berharga utk dibazirkan pada perkara yg sia2..aku mencari seseorang yg mahu sama2 ke tempat yg dituju..lelaki yg menyatakan aku berada pada kedudukan di mana dia boleh melindungi aku..dia melihat aku dlm masa hadapannya~~ siapa dia itu..hanya Allah yang tau~~

Kalian jgn igt aku sudah berputus asa..istilah itu sudah lama aku buang dari kamus hidup aku..~ aku tahu..Tuhan tidak akan pernah menzalimi hambaNya..& aku sentiasa yakinkan itu~

*Betapa naifnya aku yg dulu..skrg..aku xkan lagi menoleh ke belakang ~~

170 orang ong gedek gedek~:

Boni JLL3 said... [Reply to comment]

sabar.. setiap yang terjadi tu sebenarnya ujian dari Dia yang inginkan setiap hambanya bersabar dan kuat menghadapi dugaan. setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.. jangan berhenti berdoa saja. InsyaAllah satu hari nanti akan dipertemukan dengan seorang lelaki baik yang mampu menjadi imam dalam hidup awak..amin

Muhammad Saiazuan Norhalik said... [Reply to comment]

bnykkan brdoa ya.. ia adalah dugaan darinya

semutsengal said... [Reply to comment]

pengalaman mematangkan kita, indah selalu tak best jugak =)

Tukang Karut said... [Reply to comment]

cik sal... aku masih lagi ada kuota untuk dipenuhi...

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Boni JLL3
amiin..mekasih mr Boni~ ^^
yep..xkan berhenti berdoa..~
InsyaAllah..pasti akan tiba saat itu jika DIA mengizinkannya~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Muhammad Saiazuan Norhalik
dugaan ni kdg2 terasa perit betul..tp pasti ada hikmah di sebaliknya..mekasih,Zuan~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@semutsengal
indah selalu cuma di syurga,kan..cabaran & dugaan itu perlu utk mewarnakan kehidupan~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Tukang Karut
ampeh ko tk,dush!~ haha!

syahirooAhmad said... [Reply to comment]

:) rindu entri2 sal.. :) tak pe sal, kita lakukan yg terbaik utk diri kita sendiri.... InsyaAllah, Allah mendengar rintihan kita.. :)

Hafizin Jamil said... [Reply to comment]

yang dulu jadikan pengajaran agar untuk yang di hadapan sentiasa dalam kawalan.. :)

Rain said... [Reply to comment]

ya, dush kan saja TK. haha


kita tidak tahu akan perancangan yang lebih baik dariNya. cumanya saya dapat lihat ketabahan akak setelah apa yang dilalui. ini adalah 'jodoh' awal akak sebelum jodoh yang sebenar.

yakin sekali akak kuat orangnya. terbayang-bayang saat temu kita. walaupun hanya sekali.

محمد شهريل القنيطري said... [Reply to comment]

x per berdoalah..sesungguhnya doa itu senjata orang mukmin...insyALLAH ALLAH maha pemurah...

Zul Fattah said... [Reply to comment]

Mungkin kita rasa diri kita berat masa itu.. "kenapa Allah uji aku begini?" mungkin itu yg bermain di pikiran akak waktu dulu.. tapi ingatlah akak.

Kita berdoa kat Allah utk dikuatkan semangat.. Dalam menjadi seorang yg kuat semangat, ujian inilah yg kita terpaksa lalui. Ingatlah kak, Allah itu Maha Adil,!!

tengok.. skrang akak berdiri dgan kaki akak sndiri.. Tabah dan sabar menempuh ujian..

menurut org bijak pandai..
ramai org yg boleh bersabar, tapi tidak ramai org yg boleh bersyukur.. sebab itulah pangkat syukur lbih tinggi dari pangkat sabar..

akab bersyukur dgan apa yg ada.. ada duit skadar keperluana, bersyukur dgan pemberian tuhan.. itu yg terbaik..

InsyaAllah, Allah sentiasa ada bersama kita kak..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@syahirooAhmad
mekasih pak cik..eh,x,mekasih abam syahiroo~ ;p
yep,lakukan yg terbaik utk diri sendiri sebelum melibatkan org lain..InsyaAllah, mudah2an..~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Hafizin Jamil
apa yg dilalui sebelum2 ini ternyata membuat hidup lebih terkawal..ia menjadi pengajaran x ternilai utk terus memperbaiki kehidupan~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Rain
mari kita dush tk sama2~ ;p

kita merancang ikut kemampuan kita..tp dlm masa yg sama DIA menentukan sesuatu yg lain juga,& sesungguhnya DIA lebih berkuasa~

doakan akak terus & terus kuat~

mekasih sayangku Rain..pertemuan dgn kamu saat itu cukup bererti, walaupun hanya sekali~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@محمد شهريل القنيطري
Orang kata doa juga mampu mengubah ketentuan..doa tulus ikhlas dari hati..penuh pengharapan padaNya~
InsyaAllah~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Zul Fattah
ya, kdg2 terasa berat..lebih2 lagi hidup dlm persepsi insan sekeliling..betul kita tidak usah pedulikan mereka..tp kita juga punya hati punya jiwa..sedikit sebanyak menghiris hati menikam perasaan..~

ditambah dgn ujian2 lain..terasa hampir berputus asa..tp itu dulu..setuju dgn kata kamu,"Dalam menjadi seorang yg kuat semangat, ujian inilah yg kita terpaksa lalui"..

ya, itu yg sebetulnya..syukur dgn segala nikmat pemberianNya & terus bersabar~

InsyaAllah..DIA Maha mendengar & Maha mengetahui segala~

mekasih utk kata2 dorongan ni, Zul..cukup bermakna buat akak~ =)

HeNRieTTa JoSe said... [Reply to comment]

u r strong....yang penting, kite tahu hala tuju....jangan disebabkan tkut disndir, terkawen dgn lelaki yg xspatutnya...

ch000tz axoera ヅ said... [Reply to comment]

lebih baik sendiri jika berdua itu hnya menyakitkan hati......percaya pada qada Allah....yang terbaik mungkin menanti kamu....:)

wahyu nurudin said... [Reply to comment]

saya kadang ingin hidup sendirian selamanya tapi kadang ingin teman.
saya ingin hidup sendirian untuk membuktian saya adalah lelaki dewasa yang mandiri dan kuat, bisa mengatasi masalah sendiri ehingga bisa membantu orang lain, dapat dibanggakan dan percaya diri. dengan begitu saya punya kelebihan dan layak dicintai. setelah itu aku mencari teman dan cinta. aku dulu mendapat nasehat "jadilah orang yang sempurna daripada mencari kekasih yang sempurna".
jadi aku terus hidup dalam sendirian.
aku kadang ingin punya teman. aku ingin ngobrol dan cerita. aku ingin bertulang bersama, saling mendukung, saling bercanda dan mencintai.
tapi aku mempertanyakan pantaskah aku punya teman dan cinta jika aku tak punya kelebihan apapun untuk membantu orang lain?
oleh karena itu aku berusaha hidup sendiri dlu untuk meningkatkan kelebihanku agar bisa membantu orang lain dulu baru mencari teman.

cimöt said... [Reply to comment]

saye setuju dgn hubungan yg tak ke mana tu..

bila sye ingat n renng masa tu, sye rasa nyesal..byk yg membazir..sgt membazir..bazir masa, tenaga dan duit terutamanya...

ok. pengajaran utk diri sendiri...

cikwahidaidris said... [Reply to comment]

aminnn :)

tirahzairi said... [Reply to comment]

yes dear...terus pandang depan...semoga apa yg diinginkan tercapai...aminnn...bnykkn doa k :)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@HeNRieTTa JoSe
nauzubillah..mintak jauh hal yg sebegitu~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ch000tz axoera ヅ
amiin..amin Ya Rabbal'alamin..InsyaAllah~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@wahyu nurudin
"jadilah orang yang sempurna daripada mencari kekasih yang sempurna"..suka kata2 itu..kita ini manusia biasa..lumrahnya ingin seseorang sbg teman..tp andai ketentuan hidup sendirian..kepada DIA kita berdoa & mohon pengharapan..~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@cimöt
dari satu sudut,ya..kita akan rasa menyesal..tp dari sudut yg lain, kita patut rasa bersyukur kerana apa yg kita lalui itu adalah pengajaran & peringatan utk kebaikan kita di hari kemudian~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@cikwahidaidris
amiin~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@tirahzairi
ya, itu pasti..mekasih syg~ =)

shahrazali said... [Reply to comment]

banyakkan berdoa ye...

segalanya telah ditentukan olehNya..

jodoh pertemuan di tangan Tuhan,,kita hanya mampu berusaha dan tawakkal kn....

hassy chan said... [Reply to comment]

beruntungnye sorang pompuan tuh kalo bjaya menemui seorang lelaki y bgitu hrgai diri dia.. dan mmikirkan wanita itu dlm msa dpnnye.. xpe kak, insyaAllah... akk akn dpt y terbaik.. Allah save the best person for u..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

ya..usaha..tawakkal..dan doa..selebihnya berserah pada DIA~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

amat beruntung jika begitu..InsyaAllah..dgn izinNya~

dill said... [Reply to comment]

saye mmg yakin kamu kuat.

sentiasa.

dill.

khaifaiz said... [Reply to comment]

tiada lain kata2 dariku... semoga dirimu terus berjaya dan diredhai olehnya

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@dill
kamu sahabat yg sentiasa ada..syg kamu selamanya~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@khaifaiz
aku anggap itu satu doa & aku aminkannya~ =)

dwaty said... [Reply to comment]

betul tu sal... jgn terburu2... hanya kerana org mentertawakan kita... kita akhirnya tersalah pilih... aku percaya... semuanya datang dari ALLAH... kadang2 geram juga bila org asyik bertanya... dorg tidak melaluinya... tp syukur bagi yang memahami dan mendoakan...

Asrul "iLham" Sany said... [Reply to comment]

yg penting hati senang... usah pedulikan apa kata orang mengenai hidup seorang ni...

lebih baik bujang dari kahwin dengan hantu 'jalang' kannn :D

Iffah Afeefah said... [Reply to comment]

senyum itu pnwar sgala ksakitan hati

senyum je ckop

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@dwaty
aku dah x melatah mcm dulu bila berhadapan dgn isu ni.dulu aku agak emo..ya..aku yakin & percaya..DIA lebih tau apa yg terbaik utk aku~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Asrul "iLham" Sany
haha..betul.ya,yg penting hati senang~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Iffah Afeefah
=)

Gen2Merah said... [Reply to comment]

pengalaman itu mendewasakan kita utk lebih matang... setiap insan pasti akan melalui suka dan duka dengan cinta... bersabar ye, Insya Allah jodoh dan pertemuan itu sudah ada peraturannya untuk kita... asalkan kita redha dan berusaha...

salam senyuman cikgu...

delarocha said... [Reply to comment]

terus maju, jgn toleh2 belakang lagi

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Gen2Merah
salam senyuman disambut mesra.mekasih utk kata2 semangat itu Cikgu Dil.InsyaAllah..~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@delarocha
maju dgn langkah yg jitu~ =)

Tukang Karut said... [Reply to comment]

@Rain suka suka je nak dush dush aku kan...

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Tukang Karut
haha..TK mmg patut kene dush pun~ =p

Tukang Karut said... [Reply to comment]

@~SaL IjOu~ muka ni ada value tau... kalau jual kurang kurang boleh dapat 2,3 bini lagi tau...

blog-tips-kurus said... [Reply to comment]

pasti ada hikmahnya...

hidup Teacher Sal!!! (>.<)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@blog-tips-kurus

InsyaAllah~

(>.<)

Yatie Awang said... [Reply to comment]

tidak seharusnya kita berputus asa dlm mencari cintakan? InsyaAllah...Allah telah sediakan takdir buat setiap hambaNYA..waktunya pasti akan tiba, kerana Allah sentiasa adil unutk pada kita

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Yatie Awang
xkan sesekali berputus asa..itu pasti~

Liza Razak said... [Reply to comment]

yang penting jangan putus asa dengan setiap dugaan hidup :)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Liza Razak
yep..mekasih,Liza~ =)

ghost writer said... [Reply to comment]

persoalan dan jawapan telah jelas di dalam penceritaan ni. selebihnya adalah harapan. orang bilang, selagi hidup selagi itu ada harapan. biar sekelumit pun, tetaplah ia jadi satu harapan. yang menguatkan harapan adalah semangat untuk hidup. soal cinta, soal kerjaya atau soal apapun, mulakan dengan semangat dan harapan.

Hanie Dew said... [Reply to comment]

pa pe pun takawal dan berserah pada-Nya lagi penting dr mendengar berita CNN tempatan. hahahaha..

lek je beb kalau org mengata. senyum je.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ghost writer
bak kata pepatah Iban,"agi idup agi ngelaban"..berjuang selagi nafas masih ada..ya, aku akan terus berjuang,berbekalkan semangat & harapan~ mekasih,Ghost~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Hanie Dew
ya..senyum sentiasa..walopun kdg2 peritnya terasa~ aku cuba.mekasih beb!~ ^^

a.samad jaafar said... [Reply to comment]

Salam buatmu sahabat..
Byk jugak mberikan komen yg cukup bernas..baik jugak menjadi renungan bersama..

Saya kurang tahu soal cinta.. Seingat saya, saya tidak mencari cinta tapi saya seringkali terjumpa.. Dan cinta itu pelbagai warna.. Ada yg disuka.. Byk juga yg terbiar begitu saja.. Disebalik semua itu, saya sentiasa percaya bhw Sang Pecinta menjamin yg terbaik buat warganya.. Hmmm.. Ntah!

inche hlovate said... [Reply to comment]

sabar ye kak.. wanita sekarg ramai yg bekerjaya.. tarahal la semua tu..mulut org kita memg tak boleh nak tutup.. ape pun mesti ade hikmah disebalik yg berlaku..

*semangat!!

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@a.samad jaafar
Salam kembali,sahabat~

mudah2an setiap perkongsian dijadikan iktibar & renungan bersama..itu tujuan utama~ ^^

tiba2 kat blkg tu ntah..hehe..ya, sy sentiasa yakinkan itu..DIA sudah menjamin yg terbaik buat setiap hambaNya~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@inche hlovate
haik,semangat!~^^ mekasih adik syg~ ^^

fiqas said... [Reply to comment]

salam sal..

fikirkan positif atas setiap yang berlaku... lebih baik rasanya kalau sal kecewa bercinta drp kecewa selpas berumah tangga..

berdua, berkasih, bercinta, punya kekasih, punya suami, kadang2 tidak semanis mana pun..

Bulan Syurga Firdausi said... [Reply to comment]

semua tu blh jd pengalaman yg akn jd kn kite lebih matang kan ;) x la...jgn ckp diri sndri gatal :D

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@fiqas
seiring dgn waktu..byk yg sy renung & fikirkan..yg pasti sy punya ramai teman yg sentiasa memberikan sokongan..sy tidak sendirian..~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Bulan Syurga Firdausi
pengalaman selalunya begitu..ia akan buatkan kita lebih matang..buat kita beringat dlm menongkah arus di hari kemudian~ =)

fizafantagirO said... [Reply to comment]

lamanyaaa tak singgah sini :)

nabilah_2908 said... [Reply to comment]

jalan cerita kita hampir sama....

penat bila soal jodoh disebut2..pernh kecewa dgn cinta..ya..bila di fikir2kan semula..

'bodohnya aku..bnyk betul masa terbuang...'

semuanya menjadi pengajaran...fokus sekarang adalah untuk menjadi manusia dan hamba Allah yang lebih baik dari sebelum ini.. :)

visitme@FaTiN cOrNeR said... [Reply to comment]

yay! sy dtg~~sy dtg~~hehehe..

insyaallah kak, byk2 doa k. jodoh tu ada, just lambat and cepat je..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@fizafantagirO
=)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@nabilah_2908
jom lupakan yg belakang..kita pandang jauh ke depan~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@visitme@FaTiN cOrNeR

yeay Fatin dtg!~ ;p

InsyaAllah~ =)

eita said... [Reply to comment]

insya allah..
sal kan cikgu yang kuat dari segi mental n fizikal..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@eita
bertambah semangat sy gini.mekasih cik Eita~ InsyaAllah ^^

syafiqakarim said... [Reply to comment]

temporary alone.

O CIKTEDDY said... [Reply to comment]

InsyaAllah InsyaAllah InsyaAllah..jika jodohnya tak ketemu di dunia..di akhirat sana..InsyaAllah..usaha juga perlu,jgn ditunggu shaja ^^

Mr.Clive said... [Reply to comment]

baguslah kalau xputus asa...:)
teruskan berjuang,bak kata org lama lama...

littledolphin said... [Reply to comment]

insyaAllah akan ada someone untuk kawan.

dari kita lahir kan dah tertulis semua itu.banyakkan berdoa ya kawan. :)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@syafiqakarim
hanya DIA yg tau.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@O CIKTEDDY
InsyaAllah..spt kataku di atas sana..jika sudah usaha, tawakkal & doa namun belum dikehendakiNya..maka aku tiada daya & berserah saja padaNya~ DIA ada perancangan lain buatku..mudah2an~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Mr.Clive
teruskan perjuangan meneruskan kehidupan~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@littledolphin
InsyaAllah..mudah2an..~ =)

ejulz said... [Reply to comment]

sabar k.. smoga beroleh kekuatan dariNya.. :)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ejulz
Mekasih,Ejulz~ =)

Pocket said... [Reply to comment]

err.. walaupun 'berteman' tu satu requirement dan kebiasaan... tapi keadaan dan statistik menunjukkan sebaliknya.

kita kena usaha,
moga berjaya yer...

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Pocket
alamak..sal salah seorang penyumbang kepada jumlah statistik yg sebaliknya tu la~ (--')

ya, terus usaha & doa~

mekasih,Pocket~ =)

Teenager Housemaid said... [Reply to comment]

tak tau nak komen apa..:)

all the best in everything you do..:)

teha said... [Reply to comment]

Allah knows better :)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Teenager Housemaid
mekasih,Miss M~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@teha
that's for sure~ =)

norh said... [Reply to comment]

Hidup penuh dgn ujian....walaupun keseorangan, pastikan kita bahagia dan bahagia itu belum semestinya perlu berdua...

amna said... [Reply to comment]

assalam, saudari

ketentuan kita hampir serupa. Namun, sebagai sahabat saya yakin, saudari akan beroleh Cinta sejati daripada Dia. Mulakan dengan mencintai Dia dan Rasulullah, insyaAllah rezeki akan hadir. InsyaAllah..
make du'a dan yakin :)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@norh
ya,benar sekali.. bahagia itu x semestinya perlu berdua...~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@amna
Salam.kata2 ini menyenangkan sekali..mekasih,saudari Amna~ =)

InsyaAllah~

dhiera said... [Reply to comment]

dalam hidup ni ada pasang surut nya! redah dan redha~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@dhiera
ya,kasi redah!~ ^^

Hanie Dew said... [Reply to comment]

sara hidup kat KL mmg tinggi beb, tp kalau duduk kat luar bandar pun kalau kehendak kita tinggi, jenis demand, same ja kan.

bunga said... [Reply to comment]

setiap yang berlaku akan ada hikmahn..yang penting terus bersabar..:)

Kancil 8349 said... [Reply to comment]

ada hikmah tu...sabarlah...moga jiwa sentiasa tenang

El-Janna said... [Reply to comment]

sabar ya kak^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@bunga
sentiasa yakinkan itu~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Kancil 8349
InsyaAllah~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@El-Janna
mekasih,Janna~ ^^

Hanie Dew said... [Reply to comment]

kadang2 aku tgk bola, dan kebanyakkannya sama mcm ko, bola tgk aku. muehehehehe

Kancil 8349 said... [Reply to comment]

kancil doakan semoga ceria selalu

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Kancil 8349
kancil pun sama..ceria2 slalu~ =)

zulhilmi tempoyak said... [Reply to comment]

erkkk... sy pon single. mohon hantar resume ya..hahaha

semutsengal said... [Reply to comment]

masih ber alone alone lagik ?


haaaaaaa

ILA HonEyBuNNy said... [Reply to comment]

akak syg....

sabar itu indah...yakin pada diri n pasti akan ada kebahagiaan tu jugak..miss u akak..:)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@zulhilmi tempoyak
hahaha..pastikan resume lengkap utk di-review ya~ =p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@semutsengal
haaaa...hmmmm..positively single n alone~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ILA HonEyBuNNy
miss u too Ila dear~
InsyaAllah..ya..sabar itu perit tp sgt indah~ =)

tomatokering :) said... [Reply to comment]

InsyaAllah. DIA dah tetapkan masanya. Masa tu akan tiba. Usaha, doa ikhtiar tawakal okeng kak sal. Yang penting happy. ;))

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@tomatokering :)
ya..byk hikmah lain yg akak perolehi..tiada sbb utk akak bersedih.mekasih Erika~ =)

semutsengal said... [Reply to comment]

hymmmmmmmmmmmmmmm

blog-tips-kurus said... [Reply to comment]

i kan ada.... :-)

say to easy=) said... [Reply to comment]

Yeah,teruskn berfikiran ke hadapan n jgn sesekali toleh ke belakang.anggap itu sebagai cabarab hidup.teruskan berdoa.saya doa awak akan dapat apa yang awak kecapi.ameen.:)

-gedek! said... [Reply to comment]

hai Sal... lama tak jengok kamu! amacam?

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@semutsengal
hymmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@blog-tips-kurus
ya..i tau u ada~ ;)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@say to easy=)
amiin~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@-gedek!
hye uncle..sy ok aja~ ^^

Mr.Clive said... [Reply to comment]

take a step back...deep breath and think again... :)
setiap benda yang berlaku ada maknanyaa...

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Mr.Clive
ya,pasti ada maknanya..~
mekasih Mr.Clive~ =)

Mohd Izzar said... [Reply to comment]

allah sentiasa ada.. :)

ஜ miss klanika ஜ said... [Reply to comment]

kagum . jg pernah ada istilah serik. cinta akan dtg kepada mereka yg tak penah kenal erti menyerah .

zaty luvlianncezzz said... [Reply to comment]

sabar. Allah tahu masa yg tepat :)

Mawar berduri said... [Reply to comment]

turut merasa dgn apa yg di rasakan .... .... ....

syAzAnA said... [Reply to comment]

Insya-Allah, akak akan bertemu dengan seseorang yang sangat mencintai akak. Syaz doakan. Amin.


RINDUUUUUU!

Mr.Clive said... [Reply to comment]

sama sama cik sal...
hari ni apa khabar?jom tgk England main sat g!heheh

EruzuLiyana said... [Reply to comment]

sabar :)

Muttallif said... [Reply to comment]

Sal, semoga dipermudahkan segala urusan dan kamu tidak pernah keseorangan selamanya.

Percaya takdir dan percaya Allah swt sentiasa memberi hikmah dalam setiap perkara.

Yakin dan fokus dalam masa depan kehidupan dan berlari terus. Yang terjatuh redhakan dan yang masih bersama kekalkan.

Jadikan pengalaman sebagai pengajaran. Salam :)

Azroy Kassim said... [Reply to comment]

baa~ CAK!!

roy faham mcm mana hilangnya org yg kita sayang... sabar je la...

Mr.Clive said... [Reply to comment]

hi hi cik sal! apa khabarr??? :)

zulhilmi tempoyak said... [Reply to comment]

nk pos kat mn resume ye..?? hahahaha

Suhami Ahmad said... [Reply to comment]

jodoh tu rahsia Allah =)

Rtp Farra Arisha said... [Reply to comment]

takdir penentu segalanya...
mungkin Sis perlu banyak belajar lagi bagaimana untuk terus mendapatkan ilmu kehidupan di dunia untuk pergi ke fasa yang seterusnya. harap bersabar agar semua urusan jadi mudah.:) stay positive and be happy.

Leeya Hezlin said... [Reply to comment]

bersabarlah..
insyaALLAH ada yang lebih baik menanti anda..
ALLAH dah atur yang terbaik dalam hidup kita..
semoga anda bahagia.. :)

Mr.Clive said... [Reply to comment]

lama sgt sgt forever alone ni

ஜ miss klanika ஜ said... [Reply to comment]

lama sudah tak update ? sudah semakin baikkah kehidupan ? (:

ஜ miss klanika ஜ said... [Reply to comment]

lama sudah tak update ? sudah semakin baikkah kehidupan ? (:

pisau belati said... [Reply to comment]

pembunuh tanpa bayang :


aku juga tak punya teman rapat.aku selalu sendiri mun gkin keadaan tenang dan sunyi itu lebih baik buat aku.sgt susah nak percayakan org bila satu masa dulu pernah rasa di khianati.lalu aku lebih percayakan apa yang aku rasa perlu saja.

muarra said... [Reply to comment]

hidup itu penuh resiko jika tidak ingi resiko jangan hidup,,
semakin tinggi pohon semakin deras angin yang menerjang,,
semangat lah mba cantik, semua bisa dilalui dengan usaha dan doa,,

Lukman Hakim said... [Reply to comment]

semua manusia tahu bahwa Hidup ini adalah pilihan..
tapi sedikit manusia yang tahu bagaimana cara hidup itu menjadi satu pilihan yang terbaik dunia akhirat..
jujur saja cerita ini hampir sama dengan catatan hidupku..
salam kenal dari saya Mrs..:)

Mohd Izzar said... [Reply to comment]

sabo2..allah bersama kita semua :)

onie said... [Reply to comment]

yang penting kita kena bahagiakan hati kita dan keluarga kita dulu kan kak sal, onie pun pernah ada seperti situasi kak sal,tapi onie tak terus berputus asa malah tidak akan lupa berdoa,insyaAllah..kita belajar dari pengalaman yang lepas....

LAici KAng Ais said... [Reply to comment]

jgn putus asa mencuba dan terus lagi mencuba.smoga kita semua dipermudahkan segala urusan dalam segala hal.inshaAllah :)

Ayie Abas said... [Reply to comment]

lebih kurang mcm ayie jugak laa sal nih...hehe3

ermm....sabo jer laa..

amna said... [Reply to comment]

percayalah setiap perkara yang berlaku dan berlalu punya hikmah, kelebihan dan kelemahan yang berpengganti pada masa seterusnya :))

Mr.Clive said... [Reply to comment]

lalalala~
dtg melawat membawa buah tangan...heheh

Mr.Clive said... [Reply to comment]

wahai cik sal...apa khabar kamu harini?
moga sihat dan tenang melaksanakan kerja kerja hari hari :)

EruzuLiyana said... [Reply to comment]

pernah rasa perasaan alone tuh, tapi bila fikir Allah, semuanya jadi tenang :)

hara said... [Reply to comment]

jgan ptus asa kak.. fighting!
suatu hari nanti, dia pasti datang..
cuma msa yg mnntukan :)

Jue said... [Reply to comment]

xpe Sal, mungkin sudah ditakdirkan nanti suatu hari yg tbaik itu dijodohkan dgn ko Sal. Cuma bila? kita xkan tahu. I know u can go through this! together we can #sambil nyanyi lagu spongebob haha

Ct Aja said... [Reply to comment]

InsyaAllah, Dia pasti dah aturakan yg terbaik utk sal..

SumBody Me.. said... [Reply to comment]

X perlu risau kerana sentiasa ada DIA untuk menemani kita..1 thing 4 sure is, ada hikmah untuk semua yang berlaku..

Teenager Housemaid said... [Reply to comment]

kak sal, moga sekarang ini akak tabah dalam menghadapi segalanya..:)

visitme@FaTiN cOrNeR said... [Reply to comment]

akak! bila nk update lagi...

zaty luvlianncezzz said... [Reply to comment]

tu banyak nya kumen dah bersarang kat entry ni kak sal ijou :)

Azham Vsvc said... [Reply to comment]

Rileks akak...Allah kan ada...akak tak keseorangan hehehehehe

amna said... [Reply to comment]

assalam, sahabat :)
jangan pernah menganggap diri kita seorang ttpi yakinlah bahawa Allah itu sentiasa bersama kita. insyaAllah ^^

Ciara Hermy said... [Reply to comment]

my dear,
i'm not usually blogging, i missed out things here but i guess its never too late to say something....

i'm proud of u..i always do, u are stronger than anyone i ever know so keep it up..

people can talk, they are not going to stop...but its ok as long as u know what are u doing..

so be happy coz i will be smiling with u as well.

teha said... [Reply to comment]

Allah knows the best :)

Juliet_iRa~" said... [Reply to comment]

k.sal!!!!!!:)

pon xupdate gak?hahaha..igt ira sorang je..hihihi..

sbr byk2 ye k.sal..blom ada rezeki jodoh allah nak bagi...kita hanya mampu berdoa agar dipertemukan dgn insan y btl2 ditakdirkan utk kte..insya-Allah 1 hari nanti..

salam ramadhan k.sal :))

Juliet_iRa~" said... [Reply to comment]

lamanya nak tunggu nanti!hukhukhuk..

kalau ada ms free update tau..hihihi

bila nak jumpa lagi ni..:)..dekat pn susah dah kan..hihi..msg2 busy..

Juliet_iRa~" said... [Reply to comment]

eh akk xsmbut hari guru ke?langsung?huhuhu..lain ea sjkc ngan sk ni...

oooh okay2..hehe..selamat memfokuskan diri..:)..buat sehabis baik tau..

hihihi tau pn...apa nk wat msg2 bz kan..ira sbtu kena g skola esok...hukhuk

Wawa Mohamad said... [Reply to comment]

no worries sebab setiap orang dah ditentukan jodoh masing2 :)
kecewa sekali tak bermakna kecewa selamanya