Thursday, March 17, 2011

+++ So FaR... +++

Biasanya lepas koko aku lepak surau tunggu maghrib..sambil buat ape yg patut..terus balik pun ape guna..stuck lam jam..buang masa buang minyak...
Ada sekali tu elok2 lepas maghrib terus gerak..elok2 nak sampai wangsa maju..jam! eh, selalu ok je time2 gini??
~nyet..nyet....slow sungguh.. rupa2nya ada eksidento! masa lalu deorang baru tgh terbalikkan kete..n lagi satu pulak masih kat tgh jalan ( kancil ) bahagian bwhnya lopong! whoah..begitu dasat sekali !

Eksiden..mcm2 puncanya..tp kdg2 walopun kita da cukup hati2..kalo da malang, mmg x berbau..
tiap2 kali drive..selalu terfikir mcm2.."ya Allah..mintak jauh segala malapetaka "...baca doa nek kenderaan..ayat kursi..n lagi satu yg ma selalu pesan " Allah tolong aku, Muhammad serta aku..Jibrail bantu aku" amiin..amiin ya Rabbal'alamin..~

Teringat balik awal2 mula drive..gila gelabah n cuak..
ada certain org, da mmg lama drive, cuma belom ade lesen..bila da dpt lesen, dpt kete..senang la..tp aku ni zero knowledge..dulu masa blaja kat U..mintak ngn abah nak amek lesen pun x lepas " bagila abg2 n adik2 laki ko dulu "..ok..baiklah..~

Bila da keje..ade duit seniri..senyap2 register..tp x sedap pulak x ckp kat org tua..tepon la abah..nak tau ape dia ckp " hah, gerak ke kete tu " Sabar je la aku (--")

Masa blaja selalu kene marah ngn abg pengajar tu..dahla muka kerek..grr..x suka! aja elok2 sikit boley x..aku da ckp aku dtg dgn zero knowledge..wut do u expect?? x kesahla ko nak kerek ke ape..janji aku da dpt lesen..sayonara!

Dulu aku ni penakut gila..x ley imagine pun aku akan drive..mcm2 aku pk..mcmne nak parking..mcmne nak bajet masa kat corner..mcmne nak tu mcmne nak ni..suka nak mengusutkan fikiran kan..

Tp org kata bila da terpaksa..redah ajo!~redah secara berhemah la maksud aku..huhu. Ada sorang membe laki ckp " habisla calar kete baru..beli yg second hand je la " hamboi2..pandang rendah kat aku ye..mentang2 la aku ni pompuan..stereotype~

Mmg da mcm2 jadik..tp belom ada yg serius..Alhamdulillah..calar sikit2 tu biasala kan ;p kdg2 x buat ape pun..tetibe je calar..~ tercalar hatiku ini..sob*

p/s : Suka buka tingkap n pasang radio kuat2 ~

0 orang ong gedek gedek~: