Saturday, January 5, 2013

+++ BaWa DiRi +++

Maaf...aku x kembali seperti yg dijanjikan~~~

Belum pun sempat hilang keperitan lama..aku diuji lagi utk kesekian kalinya~

Bila saat kau yakin bahawa sesuatu itu xkan terjadi jika Allah tidak mengizinkan..namun bilamana Allah tetap mengizinkan ia terjadi..maka terimalah hakikat bahawa diri kau sedang diuji..dan kau perlu terus tabah utk hadapi..Ia merupakan sesuatu yg x terjangkau dek akal fikiran..& ia merupakan satu proses yang panjang..tp aku akan terus yakinkan~

Ada ketikanya bukan kau yg memilih..tp kau "dipilih"..bak kata Wany Ardy dlm Langit Vanilla ,"Mereka yang melalui pengalaman ini adalah golongan yang terlalu idealis (yang perlu direalistikkan),agak lemah (yang perlu dikuatkan),dan yang paling penting,terpilih oleh Allah untuk dihempapkan dengan ujian "daya tahan" ..tp dekat sini aku luaskan skop kepada kehidupan keseluruhannya~

"Apabila kita REDHA pada sesuatu yang mengecewakan hati kita, maka percayalah ALLAH akan menggantikan kekecewaan itu dengan sesuatu yang tidak disangka..hadiah tidak semestinya berbungkus dengan BAHAGIA,kadang2 ia berbungkus dengan UJIAN,tetapi di dalamnya ada BARAKAH"

Sebut pasal,"REDHA"..satu lagi quote dari Wany Ardy..maaf..aku sgt suka quote nukilan Wany Ardy..kebanyakan kisah dlm "Langit Vanilla" sgt dekat dengan aku..baca lebih 10 kali pun aku xkan pernah jemu..spt yg pernah aku katakan..aku x pandai mengolah kata..apa yg dia coretkan seolah2 meluahkan apa yg aku rasa..~ "Redha dan berserah pada mulut adalah sangat-sangat berbeza dengan redha dan berserah pada hati.Hanya bila ia terjadi pada hati,akan awak tahu bezanya.Percayalah cakap saya;SUBHANALLAH,sangat-sangat besar bezanya"~

Kali ini aku akan betul2 bawa diri..aku x risau bakal kehilangan ramai kwn..kerana aku yakin pada mereka yg betul2 faham erti menghargai sebuah ikatan..x kira berapa lama sekalipun aku menghilang..~

Terakhir dari aku utk kali ini  : Jgn terlalu 'tenggelam' dalam kehidupan..pandang sesuatu dengan mata hati & mata iman..pandang jauuuuh ke depan..kau tau jalan itu panjang..bila saat kau betul2 sedar DIA lah sandaran harapan..tiada alasan untuk kau berhenti separuh jalan..& dalam masa yg sama..jgn pernah takut utk melepaskan sesuatu utk mendapatkan sesuatu yang lebih 'menguntungkan'..kalau kau betul2 mengerti apa yg aku maksudkan..~

p/s : aku x pasti bila aku akan kembali lagi ke sini..tp,aku akan kembali..~

#Masih belum terlambat utk aku ucapkan selamat tahun baru utk kalian,kan~ =) jaga diri!~

68 orang ong gedek gedek~:

hassy chan said... [Reply to comment]

selamat tahun bru akak..
akak, jgn mhilangkan diri lama2 tau.. :)

onie said... [Reply to comment]

"jgn pernah takut utk melepaskan sesuatu utk mendapatkan sesuatu yang lebih 'menguntungkan'"-onie suka ayat akak ni :)


tape akak, selagi kita menghilang diri,selagi kita menyepi, kalau kawan ada sentiasa mengingat kita,syukur alhamdulillah,onie pun berharap gitu gop...

selamat tahun baru akak,syok lepak dengan akak semalam walaupun onie banyok senyap :P

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@hassy chan

Selamat tahun baru,Has~

baek..akak cuba~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@onie

mekasih,Onie~ ^^ so,jgn takut kalo ada waktunya kita perlu melepaskan sesuatu utk mendapatkan sesuatu yg lain, kalo sesuatu yg lain itu jauuuh lebih baik~ =)

lumrah hidup..terlalu mudah kita dilupakan.tp ada apa hal,kan..bukan bilangan yg kita cari..tp kwn yg mampu terus mengingati..walo apa pun yg terjadi pada diri~

hahah..syok lepak ngn Onie jugak.byk senyap xpe..jgn senyap terus~ ;p

Macy Humaira said... [Reply to comment]

setuju dengan semuanya.

selamat tahun baru juga :)

Asrul "iLham" Sany said... [Reply to comment]

selamat tahun baru dan semoga cabaran itu dipermudahkan...

Muttallif said... [Reply to comment]

Selamat tahun baru Sal! :)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

Macy & Taliff : Selamat tahun baru~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Asrul "iLham" Sany

Mekasih Asrul.InsyaAllah~ =)

the malay male said... [Reply to comment]

atas setiap perkara yg berlaku..... Be positive

Muhammad Saiazuan Norhalik said... [Reply to comment]

lama sangat tu.. aritu gathering pun tak update..haha

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@the malay male

I will~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Muhammad Saiazuan Norhalik

tu la pasal..x updet pun yg gathering tu.tp xpela, Zuan ada update,kan~ =p

hassy chan said... [Reply to comment]

xlupa akak punye... hehe.. fb kan ada.. :)

MaYa MustWany said... [Reply to comment]

lor g ane?jgn p lama2 yea..

onie said... [Reply to comment]

@~SaL IjOu~ hikkkkkkkkkkk.. betul apa yang akak kata,onie nak simpan kemah ayat akak tu :)

syahirooAhmad said... [Reply to comment]

:)

HeNRieTTa JoSe said... [Reply to comment]

Slm thun bru....

Psss...thanks awk.....

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@hassy chan

yep yep..kita terus keep in touch tru fb ya~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@MaYa MustWany

ahah..xde g memana.ada je dekat2 sini~ ok,x g lama2~ ;)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@onie

yeah..simpan kemah keming~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@syahirooAhmad

=)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@HeNRieTTa JoSe

my pleasure~ ^^

ARJUNA.Inc said... [Reply to comment]

ni baru 7 januari...da 2 ari daa nih...da dtag jgan lpa update blog lagi tau...hehe

Tukang Karut said... [Reply to comment]

cik sal nak pinjam bahu ke? hukhukhukj...

dwaty said... [Reply to comment]

miss u sal...

selamat tahun baru...
semoga tahun baru ini... ada sinar buat sal... jagn bawa diri jauh sangat... nanti susah nak cari... hehehe


~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ARJUNA.Inc
stop dulu kot..~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Tukang Karut

hukhuk..sob sob*

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@dwaty

miss u too,Dwaty~ =)

hehe..x g jauh pun..ade je dekat sini..~ ;p

Khai faiz said... [Reply to comment]

selamat tahun baru... jgn pergi lama2

Hanie Dew said... [Reply to comment]

hai hai.aku pun suka part yang onie suka tu.terjadi setiap hari dalm kita membuat pilihan.

sal ktrg faham kalau ko tak update lame.sbb ktrg pun update kadang kala je.. hihii..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Khai faiz
baek~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Hanie Dew
part yg agak sukar dlm membuat keputusan,kan..yg penting kena tegas~ ^^

kita kan geng blogger jarang update~ =p

Syazana Nazri said... [Reply to comment]

jaga diri selalu kak. jangan jauh sangat bawak diri tuuu. nanti syaz rinduuu sangat. :/

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Syazana Nazri

Terharu.mekasih Syaz.kamu pun jaga diri ya~ =)

dill said... [Reply to comment]

:)

life goes on, right babe?

dill.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@dill

exactly!~ ;)

eita said... [Reply to comment]

lama tak singgah sini..
sal macamana sekarang?

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@eita

Alhamdulillah..semakin baik..InsyaAllah..mudah2an akan terus semakin baik~ =)

Kancil 8349 said... [Reply to comment]

kesian kamu..semoga Allah lindungi kamu...setiap dugaan tu pasti ada ganjarannya..bersabarlah...maaf dah lama ndak singgah ke sini

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Kancil 8349

ya..masih & akan terus bersabar.mekasih,Kancil~ =)

Zehan Ilyana said... [Reply to comment]

akak..
moga semua baik2 saja ya..

take care..:)
jangan menghilang lama2 ok?
:)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Zehan Ilyana

ok,dear~ =)
kamu pun take care ya~ ^^

El-Janna said... [Reply to comment]

jgn lama2 bawa diri tuu :(

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@El-Janna
nape..nnt Janna rindu ya~ ;)

! Arjunakirana ! said... [Reply to comment]

Jangan g jauh2 k :)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@! Arjunakirana !

=)

zulhilmi tempoyak said... [Reply to comment]

setiap rasa dan tika ada maknanya..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@zulhilmi tempoyak

sedang menyelusuri makna dalam setiap rasa~ =)

a.samad jaafar said... [Reply to comment]

pasti ada alasan yg kuat mengapa awak 'pergi'.. ini suatu kehilangan..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@a.samad jaafar

ya..sesuatu berlaku..sesuatu yg merubah kehidupan sy keseluruhannya..~

terima kasih sahabat..ayat terakhir itu buat sy sgt dihargai~ =)


pisau belati said... [Reply to comment]

Pembunuh Tanpa Bayang :

agak terlewat aku baca ini kau sudah menghilang.apa pun,jaga diri.

aku suka ini

"Apabila kita REDHA pada sesuatu yang mengecewakan hati kita, maka percayalah ALLAH akan menggantikan kekecewaan itu dengan sesuatu yang tidak disangka..hadiah tidak semestinya berbungkus dengan BAHAGIA,kadang2 ia berbungkus dengan UJIAN,tetapi di dalamnya ada BARAKAH"

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@pisau belati

walopun aku bawa diri..aku tetap akan jenguk sini~ ^^

salah satu kata2 yg sering menguatkan aku.

kau pun jaga diri~ =)

zulhilmi tempoyak said... [Reply to comment]

ble nk hapdate ni..haha

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@zulhilmi tempoyak

sila tunggu sampai kamu berjanggut~ =p

ARJUNA.Inc said... [Reply to comment]

kalini memag btol2 stop nih..hehehe

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ARJUNA.Inc

nampak gayanya mcm tu lah~
tp InsyaAllah sy akan kembali..~

maitimie said... [Reply to comment]

rindu akak ='(

Dang Kahla said... [Reply to comment]

come back here.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@maitimie

rindu kamu juga,syg~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Dang Kahla

tq dear sudi jenguk~

Ash Give said... [Reply to comment]

entry ni sangat positive..banyak kata kata semngt.. tu la kita tak tahu ujian Allah datang bila bila masa..dan kita memng perlu bersabar..yg sampai hilang punca.. welcome back..:)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Ash Give

mekasih,Abu..dlm proses menjadikan diri lebih positif & lebih sabar..InsyaAllah~ =)

fiqas Rafie said... [Reply to comment]

cik sal...

walauapapun yang diharungi,yang telah melanda, redah je... insya allah...
ada kemanisan dibalik kepahitan ..
Kuatkan hati,kuatkan iman... insya allah,ketenangan pasti akan menjadi milik kita nnt... biar lambat...

Good luck n take care dear...:)

Dang Kahla said... [Reply to comment]

i'm here =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@fiqas Rafie

mekasih,kak..kata2 semangat yg sgt sy perlukan~ InsyaAllah..mudah2an sy terus & terus kuat~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Dang Kahla

=)

Mya said... [Reply to comment]

sabar bebanyak ye awk! :)