Monday, November 14, 2011

+++ PaLiNg PaDaT +++

~2011~tahun paling padat pernah aku tempuh.Sblm aku buat keputusan utk sertai kursus ni, risau amat mcmna nak adapt dgn perubahan mendadak drpd gaji kije private dengan elaun sepanjang kursus.terkehel.gelisah.tp sepanjang tempoh tu, rezeki dtg dari sudut & celah yg x disangka.maha suci Allah.

1st sem:kelas dr pagi sampai ptg.tiap2 ari bwk baju sukan utk aktiviti gerko.tempuh traffic jam mlm baru sampai uma.portfolio n kerja kursus berderet,presentation x putus.tiap2 ari mkn lam keadaan rushing.kdg2 tertido kat surau waktu rehat.ditambah pula dengan bermcm2 program dan aktiviti perkhemahan.waktu tido n rehat x menentu.terpaksa pindah rumah last minute atas hal yg x dpt dielakkan.punggah brg yg berlambak sorang2 sampai sakit bdn.sem pertama diakhiri dengan 3 bulan praktikal.oh, waktu ni juga aku diuji dengan sakit yg pernah aku ceritakan di sini.

2nd sem:igtkan boleyla rehat sket.tp kejap taklimat itu kejap taklimat ini.program itu program ini.x sempat sambut raya haji penangan final exam.final exam? duh, da hampir 4 tahun tinggalkan zaman universiti, berdebar semcm plak rasa.*13 subjek belajar nasib baik 3 aja yg masuk final.3 yg paling tough.sumenye paper 3 jam.(--").lam masa yg sama aku selit2 cari masa iklankan rumah.mmg laku betul area keramat ni.baru iklan sehari berduyun2 org cari.da mcm operator da plak rasanya.last2 aku decide amek bebudak bujang yg dtgnya sehelai sepinggang.apa lagi, nah aku tolak sume peti tv dapur rak sampaikan tikar pun deorang nak sekali.rezeki.*hey,akhirnya aku akan balik kg..sblm mengetahui ke mana aku akan 'dicampak' selepas ni~

Dulu tertanya2 mampukah aku nak tempuh sume ni & skrg..blink! sikit lagi nak abes~ ^^

Senior aku dekat Shell penah ckp,"u redah, buat sehabis baik..never give up! bila u dah melepasi sume ni, n bila u toleh balik ke belakang, u pasti akan tersenyum puas..sbb u tau u dah berusaha.."

Ouh, ekceli blom abes sepenuhnya..baru lepas final exam.masih ada urusan yg blom selesai..tp at least skrg da boley menarik nafas lega..phew~..eh, silap..Alhamdulillah..~

Di jamuan perpisahan siang td..lecturer aku berpesan:-
"Awak jgn igt awak dah habis kat sini awak dah lepas.ini baru permulaan"
iya..aku tau itu..aku pernah merasai apa itu 'sengsara' dalam dunia kerja..sekurang2nya aku ada pengalaman utk berhadapan dengan sume itu~ Allahumayassir walatuassir~

Nota kaki : Cik Dill..mekasih x terhingga utk awak!! utk segala2nya~

~Teman2 blogger..aku rindu kalian semua!~ ^^


76 orang ong gedek gedek~:

dill said... [Reply to comment]

yeap. ini baru permulaan.

selamat menempuh atmosfera alam pekerjaan baru. biar perih jerih derita dirasa, namun rasa puas itu tetap ada :)

selamat mengajar, sahabat :)

dill.

Saiazuan said... [Reply to comment]

selamat menempuh alam pekerjaan :)

sleeping_maniac90 said... [Reply to comment]

chaiyok2 akak hehehehe...
gud luck tau..

budak penjara said... [Reply to comment]

semakin hari, semakin rumit perjalan hidup akk..dan akak akan rasakan yg 2011 hanyalah amatur di dalam sebuah kehidupan..hehe

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@sleeping_maniac90
haik..aja2!!
mekasih Has~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@dill
ya, biar rasa puas itu ada~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Saiazuan
ya,bakal menempuh alam pekerjaan..namun kali ini alam pekerjaan ber-atmosfera baru~
mekasih Saiazuan~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@budak penjara
wah..penuh makna ayat Im..~ ^^

Miz Novexx said... [Reply to comment]

semoga terus sukses dalam kerjaya yea! harap2 masa time saya nak keje nanti senang dapat keje, adesss takot pulak nak tempuh alam bekerja :(

Abg Stalker said... [Reply to comment]

tahniah sal. :) bakal menempuh hidup yg baru.yg lebih sukar.hrp dpt melangkah dgn hebat.insyaAllah..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Miz Novexx
mekasih Miz Novexx!~
oh, xperlu takut..pasti boleh.cuma perlu 'kuat'!~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Abg Stalker
InsyaAllah.mekasih Afiq!~ ^^
Moga Allah permudahkan segala~

MR . ORLANDO AHMAD said... [Reply to comment]

ticher ticher!!!

Waqheh said... [Reply to comment]

bersyushah syushah dahulu bersyenang kemudian....tahun 2012 thn lapang utk lu....gua thn 2011 tahun airmata buat gua...

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@MR . ORLANDO AHMAD
iye iye!!!

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Waqheh
hm, lecturer guwa da ckp siap2 ini cuma baru permulaan..jadi barangkali ia juga bakal menjadi tahun air mata buat guwa~

khairul akmal bin azman said... [Reply to comment]

detailnye..
cam diary hidup da..
hehe.

Ct Aja said... [Reply to comment]

tahniah sbb berjaya menempuh cabaran tu... masuk cabaran kedua plak ye..

ABU said... [Reply to comment]

ternyata keputusan yang dibuat tidak salah.. apa yg beraku ada hikmahnya.. itu dia bakal guru pendidik anak bangsa.. selamat mejujaya..jadi guru yang baik tau.. jgn rotan anak kecik hik hik.:D

Pondok Usang said... [Reply to comment]

masih ada lagi satu setengah bulan utk tahun 2011.. mungkinkah kepadatan itu akan terus bertambah...

ghost writer said... [Reply to comment]

kata-kata kawan kau lebih padat dalam ringkas.simple tapi berkesan.

kalau aku di tempat kau pun,aku akan lakukan perkara sama.dan rasanya kau sudah mula menyukai kerjaya itu.

Gen2Merah said... [Reply to comment]

rasanya saya macam terenuym membacanya sebab saya pun pernah melalui sebelum ini.. iyaa.... permulaan itu la yang mendidik kita utk lebih bersedia di alam kerjaya kelak... gud lak ye....

Tukang Karut said... [Reply to comment]

tak kan cik dill je yang diterima kasihkan?

dwaty said... [Reply to comment]

saya pun ada member cikgu... situasinya sama ngan sal masa mula2 kerja... sekarg dia dah mampu tersenyum...

miss u 2 sal...

khaifaiz said... [Reply to comment]

semoga berjaya cikgu

deeya said... [Reply to comment]

semoga sal dipermudahkan segala urusan dan sentiasa dimurahkan rezeki .. gud luck 4 ur own future journy :)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@khairul akmal bin azman
tu la pasal..summary perjalanan hidup tahun 2011 walopun blom abes tahun..hehe~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Ct Aja
yep..next challenge..hehe
mekasih Aja!~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ABU
Alhamdulillah..aku bersyukur dgn keputusan ni~ ^^
ahah, aku xmo rotan budak..aku nak rotan ko!=p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Pondok Usang
iya..masih lagi dlm kepadatan..sdg mengumpul kekuatan yg masih bersisa~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ghost writer
Iya,Ghost..kata2 kwn aku itu aku jadikan bekal ke mana aja aku melangkah..~

rasanya begitu..sudah mula menyukainya~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Gen2Merah
& sy juga pasti tersenyum jika berada di tempat kamu~ sepertinya mengimbau kembali kenangan lalu..^^

mekasih ya, cikgu~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Tukang Karut
ucapan terima kasih dah aku ucapkan pada semua di entry lalu..cuma utk Dill..sedikit istimewa..kernanya dia senantiasa bersama aku..bila aku jatuh terduduk,tergolek..termenangis..x tau mcmna aku nak balas kebaikan itu..~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@dwaty
tu la..bila da stabil sket nnt..InsyaAllah sudah mampu tersenyum..walopun byk cabarannya..tp puas..~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@khaifaiz
Mekasih Khai~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@deeya
mekasih Deeya..sgt hargai doa kamu!~ =)

rusydi hikmawan said... [Reply to comment]

alhamdulillah sudah kerja, sudah banyak harta. semoga hidup menjadi berkah

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@rusydi hikmawan
InsyaAllah..amiin~
mekasih ya~ =)

Gen2Merah said... [Reply to comment]

terima kasih meninggalkan komen di blog saya.. semoga kita jadi guru2 yang tabah dengan pandangan masyarakat d luar sana.. ikhlaskan diri kita utk mendidik anak2 bangsa..

blog-tips-kurus said... [Reply to comment]

'awak ingat tu! kawen jgn lupa jempot yek! oppss!!' :-)

Yutaka Mushimura said... [Reply to comment]

emmmm.....ayat terakhir tuh,

Allahumayassir walatuassir itu adalah ayat yg selalu dipraktikan waktu kerja...

hehhehe:)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Gen2Merah
InsyaAllah..akan cuba yang terbaek~
Smoga Allah permudahkan segalanya~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

opss..andai diberi peluang utk itu..& tiba masanya..pasti kau akan kujemput~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

ayat itu selalu sy gunakan utk apa pun yg sy buat~ =)

beautiful_rose said... [Reply to comment]

good luck.
moga di permudahkan segala buat kamu..... =)

ekabukanmakcikkau. said... [Reply to comment]

nasib baik aku gi skolah , balik sekolah tido makan mandi =je muahahhaa . jeles kannnn?

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@beautiful_rose
InsyaAllah.mudah2an.
mekasih~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ekabukanmakcikkau.
ahah..langsung x jeles malahan kesian dekat kamu.masih jauh perjalanan~ =p

Suhami Ahmad said... [Reply to comment]

wah dah jadik cikgu betui la pasni...gud luck! >_<

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Suhami Ahmad
yep..soon..InsyaAllah~ =)
mekasih atok!~ ^^

Bidadari Syurga said... [Reply to comment]

satu hari nanti.. kita harap kita dpt wat degre... tapi lom kesampaian... gud luck ok... semoga rezeki awak melimpah dari Dia dalam pelbagai sudut,...

hanaahmad said... [Reply to comment]

insyaAllah cik sal, kau mampu tempuhi semuanya. dan aku doa baik2 untuk itu. untuk sebuah permulaan yang akan datang, kau yakinkan diri dan terus semangat dengan niat yang betul demi anak-anak kecil pewaris masa depan. sukses!

dhiera said... [Reply to comment]

alhamdulillah! terus kan berusaha~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Bidadari Syurga
dgn izinNya, InsyaAllah..pasti akan sampai saat itu, smoga Allah permudahkan buat kamu, Bidadari~ =)

sy aminkan doa itu~ mekasih~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@hanaahmad
aku suka kata2 kamu Hana..iya..akan aku yakinkan..sukses juga buat kamu~ ^^

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@dhiera
Alhamdulillah.InsyaAllah,xkan penah berhenti berusaha.Mekasih Dhiera!~ =)

nazira said... [Reply to comment]

ingat pesanan lect tu elok2 yer.. huhuhu..

http://nazira-mypersonallife.blogspot.com/

El-Janna said... [Reply to comment]

bila dah kerja.. mula lagi sesuatu yg bru.. mcm bru bljr lak.. gudluck ye nnti^^

Hanih Borhan said... [Reply to comment]

all the besh for you in the future! :)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@nazira
itu pasti~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@El-Janna
betul tu..sentiasa dlm proses pembelajaran..~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Hanih Borhan
mekasih Hanih~ =)

eita said... [Reply to comment]

pejam celik pejam celik dah nak setat ngajar kan...
selamat tempuh alam baru..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@eita
tu la pasal..mcm in a blink of an eye~ *blink~
Mekasih Eita~ =)

Daddylicious said... [Reply to comment]

insyaallah pasti boleh...

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Daddylicious
InsyaAllah..mekasih Daddy~ =)

syahirooAhmad said... [Reply to comment]

yeha... org pompuan mampu lakukan..jgn berhenti, teruskan hingga ke peringkat yg tertinggi..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@syahirooAhmad
mekasih Syahiroo!~ ^^
akan terus terbang tinggi!~ =)

hara said... [Reply to comment]

yep. hdup ni mmg x lengkap tanpa sume tu. Alhamdulillah, u made it.good luck cekgu sal!

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@hara
Alhamdulillah.mekasih Hara~ ^^

SnoW whiTe said... [Reply to comment]

Gdluck sal...
bila awak nak blanja sy sempena dpt keje SHell aritu.hehe..

xpe..pengalaman byk mengajar kita.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@SnoW whiTe
mekasih kyra dear!~ ^^
aduh..kita blom berkesempatan utk jumpa..we will..someday..bila tiba saat itu..sy akan tunaikan janji sy..i owe u 2 treat,aite~ ;p
sy x penah lupa..~ =)

Far8 budak baik said... [Reply to comment]

lame nye tak update...
tu arrmesti ayat cam gitu gakkk
sebagai pesanan...
huh

gile rindu..haha

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Far8 budak baik
hahah..adik,wecom back!~
yah, rindu bangat sama dia! ;)

Pondok Usang said... [Reply to comment]

lalui ia dgn hati yg tabah..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Pondok Usang
InsyaAllah~ mekasih Iwan!~ =)