Saturday, April 23, 2011

+++ PaRaSiT +++

Ini satu antara banyak perkara kurang ajar yg penah dia lakukan sepanjang hidup menyewa dengan aku..

Aku : "Salam..nape ye sampah letak luar pintu x buang. da lama akak tgk"

Dia : "Bia je..bukan busuk pun.nt sy nak buang sy buang la..kn"

~ die mmg x sedar adab duduk menyewa..

Aku : "Mmg bukan busuk.tp sampah untuk dibuang,bukan untuk disimpan.Kalau dah belum nak buang & x busuk, sila simpan dalam bilik.x sedap dipandang kat depan pintu mcm tu.akak ada ckp, kamu buatla apa kamu nak buat dalam rumah ni asal x mengganggu org lain.dan bagi akak sampah tu mengganggu pandangan sbb mende tu sampah"

Dia : "Kalau xnak semak g tolong buang g"

~dia budak berumur awal 20an..pertama kali hidup menyewa..bersikap x matang & memperlekehkan org..jawapan ni memang buat darah aku menyirap..tp aku bukan x berpendidikan utk terus menyimbah minyak ke api..sabar~

Aku : "Akak tanya elok2, xde niat nak sakitkan hati atau perli..kenapa perlu respond mcm tu.Kalau nak hidup menyewa, kita masing2 kene toleransi"

Dia :"Haha"

~ dia mmg x amek serius. ni bukan pertama kali aku menyewa..mmg beza betul tego org yg 'blaja' dengan org yg 'x blaja'..

Nota Kaki : Dia x penah sapu sampah..apatah lagi cuci toilet..dia xkan susun kasut kalau x disuruh..selalu lupa tutup iron walaupun ditegur berkali2..aku anggap dia parasit yang hanya tau menumpang..melihat teguran dengan cara yg sgt negatif & hanya tau menyakitkan hati org lain..

8 orang ong gedek gedek~:

AmBo said... [Reply to comment]

tipah palo slaluh ore lagu tu..haha

Miss Dill said... [Reply to comment]

budak mude mcm tu la lagaknye. tak reti2 walau ajar berjuta kali. tah pape

tapi bukan semua kan.

Rozami said... [Reply to comment]

usir jer. cr org baru

sal_ijou said... [Reply to comment]

Beyie : kalu buleh meme lamo doh tipah ppalo budok x make same lagu tu..heheh

Cik Dilla : Tu la pasal..budak x cukup pengalaman hidup..

Kapten : huhu..kalaula semudah tu..

Ciara Hermy said... [Reply to comment]

tggu time dio plop jadik kakak2 pastu budok umo 20 wat die gitu...baru die tau asam garam idup ni...pokok pangkal u've got to have manners...xkira lar umo bpe..sedar lar idup ni hanye sementara, jgn lar rasa diri tu hebat sgt...nk jer cakap camtu depan2 ngan budak tu

sal_ijou said... [Reply to comment]

Zara : Sy da ajar budak tu..tp still nak berlagak..mmg dasar x sedar diri..

Omaq oTai said... [Reply to comment]

bru nk nmpak dunia, cmtu la gayanya..xpe, doakan je yg terbaik buat dirinya..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

Bart : Tu la..nasihat pun x makan saman..doakan yg terbaik buat dia..mudah2an satu hari nnt dia sedar..~