Monday, December 23, 2013

+++ I’m JuSt gEtTiNg mOrE aWeSoMe +++

Bila aku tahu aku dah cuba sehabis daya..(usaha+tawakkal+doa) 
tp masih belum dpt apa yg aku pinta..tiba masanya aku berlapang dada..
make peace with God..make peace with myself...
& seiring dgn itu muncul satu rasa...

“Everyone I know is getting married or pregnant...
I’m just getting more awesome” 

Aku pernah diberitahu,

”Ko perlu lepaskan apa yg dah pernah terjadi..
ko patut bg peluang dekat diri sendiri”...

Aku dihukum berkali2 dgn pilihan aku yg ini..tp bukan aku yg rugi...

You can’t judge my choices without knowing my reasons..~

Bukan putus asa..dlm soal ni aku cuma berhenti seketika...
Lagipun buat masa ni panggilan Miss Salihah buat aku rasa selesa & istimewa~ ;p

Aku menantikan 2015 dgn penuh harapan...
jika dipanjangkan usia & diberi kesempatan...

Aku selalu percaya..bila target dah ada..
apa jua yang berlaku di sepanjang perjalanan tu bukan apa2..
akan terasa kecil saja..& 
ia akan berlalu dengan sangat pantas..sekelip mata~

“life excitement pending” utk aku buat seketika...
aku sedar ramai yg berkecil hati..merajuk..& terasa...
maaf..aku x mampu nak jaga semua..
cuma satu yg aku pinta...
smoga kita saling berbaik sangka..
berlapang dada...&
meraikan perbezaan antara kita...~

Maaf lagi sekali buat kalian berteka-teki & tertanya2...
aku cuma dlm proses membuktikan sesuatu kepada diri & keluarga...
juga membuktikan sesuatu kepada mereka yg x yakin & 
x percaya dgn kekuatan yg aku ada...~

Sebelum mengakhiri entry aku nak kongsi satu cerita..
ia berlaku dalam bulan puasa...
terkena ulser, batuk & sakit tekak hingga x keluar suara...
ya Allah,peritnya...
sedangkan hari tu aku perlu kerja...
ya,sudah tentu aku boleh mc saja...
tp aku nekad utk teruskan juga...
push diri & kumpul kekuatan yg tersisa...
berhadapan dgn murid2 yg bermcm ragam & gaya...
semestinya perlu kekuatan minda & jiwa...
lihat makna & nilai di sebaliknya..& 
Alhamdulillah aku berjaya...
meneruskan hari menggunakan strategi & pendekatan yg ada...~

Aku suka relate dgn apa yg sdg aku hadapi saat ini...
aku yakin kerana aku tau di mana aku berdiri & 
aku tau aku boleh pergi lebih jauh lagi...
perit itu akan berlalu pergi...
sabarlah wahai hati~

Oh,ada sorang teman cadangkan aku pergi bercuti...
ya..sememangnya aku sdg 'bercuti'...
dgn cara aku sendiri...
bila semua ni dah berakhir nnti...
aku akan jadikan percutian yg itu satu realiti!~ ^^

14 orang ong gedek gedek~:

NasQ said... [Reply to comment]

sal... errr... sal... oooo sal....

Unknown said... [Reply to comment]

xpe kak.. bab jodoh itu semua kan di tangan Tuhan. akak enjoy je kehidupan akak sekarang. hehe :)

Yutaka Mushimura said... [Reply to comment]

secret tech for life:

be your self, and be good for your self...insyaALLah rezeki akan menjelma buat diri sendiri

Leeya Hezlin said... [Reply to comment]

hmm jodoh ni adalah ketentuan dari ALLAH..
insyaALLAH bila tiba masa yang sesuai,jodoh akak akan tiba..
semoga ALLAH permudahkan segala urusan akak ye.. :)

Ahlul Albab said... [Reply to comment]

MAHA SUCI ALLAH.
BUKANKAH ALLAH SEBAIK-BAIK PERANCANG?

Bersabarlah wahai hati.
Jaga HAK ALLAH. INSHA ALLAH, ALLAH akan menjaga hakmu.

Semoga ALLAH permudahkan urusan akak :) yang paling penting,,, bersangka baik kepada ALLAH SWT..

pisau belati said... [Reply to comment]

Pembunuh Tanpa Bayang :

last update disember 2013....
agak lama juga kau bercuti.
ambil lah masa untuk tenangkan diri,ya kawan.

dill said... [Reply to comment]

cik sal! nanti datang rumah ai okei

dill.

ARJUNA.Inc said... [Reply to comment]

wahhh..kita mcm sama je..x de yg latest update..hihihi...skiranya musykil..istikharah pembuka jalan..insyaALLAH..=)

pisau belati said... [Reply to comment]

Pembunuh Tanpa Bayang


Masih tiada update baru ya sahabat?
Mungkin rutin hidup yang padat. Moga hidup kamu baik-baik ya.

~Sal Ismail~ said... [Reply to comment]

@pisau belati

Sahabat..lamanya tidak mendengar berita~

Terima kasih masih sudi menjenguk aku setelah sekian lama~

Ya, masih tiada update baharu di sini~

Aku masih menulis..ya,masih..ia salah satu terapi~
Cuma lebih kepada simpanan sendiri~

Akan dikumpul & diketengahkan nanti..cuma tunggu masa yang sesuai..InsyaAllah~

Kudoakan yang sama..moga kamu baik-baik aja di sana~

Salam Ramadan,sahabat~

pisau belati said... [Reply to comment]

Pembunuh Tanpa Bayang 9:-


Bagaimana keadaan disana? Masih terperangkap atau sudah pulang ke Kampung? Harap semua baik-baik .Walaupun keadaan sudah mulai reda sedikit, hati masih tetap risau. Jaga diri baik-baik ya.

~Sal Ismail~ said... [Reply to comment]

@pisau belati

Masih terperangkap di sini.Yang dari kampung untuk pulang ke kota dah pun dibenarkan kembali tapi yang dari kota tak pasti akan dibenarkan pulang ke kampung atau tidak~

Aku dah bersedia untuk apa jua kemungkinan~

Ya, keadaan semakin reda tapi tetap perlu berjaga-jaga~

Sama juga untuk kamu,sahabat.Moga sentiasa baik-baik aja~ =)

pisau belati said... [Reply to comment]

Pembunuh Tanpa Bayang :

Assalamualaikum, dah lama tak singgah sini. Diam tak diam sudah hampir 2tahun kita hidup terkurung begini. Bagai mana keadaan kau sahabat? Aku harap semuanya baik-baik saja hendaknya.

Jaga diri baik-baik Sama-sama kita doakan yang dunia akan pulih seperti sediakala semula.

~Sal Ismail~ said... [Reply to comment]

@pisau belati

Waalaikumussalam, sahabat.Ya, tanpa sedar dah hampir dua tahun kita berkurung,ya~

Setahun dua ini aku diuji hal-hal yang membuat aku relapse.Rasa seperti mahu masuk 'gua' & tak mahu jumpa sesiapa.Akhirnya, hanya mampu fokus kepada kesihatan dan kerjaya~

Harapnya kau baik-baik sahaja di sana,sahabat.Kau pun sama ya, jaga diri baik-baik.InsyaAllah, sama-sama kita doakan. =)