Sunday, July 21, 2013

+++AwAk SaKiT kE,SaL?+++





"Awak sakit ke,Sal?"

Aku diajukan pertanyaan ni beberapa hari lepas..~

Ya..mmg aku 'sakit'..tp aku x perlukan ubat biasa..aku perlukan supplement jiwa..~

"Ko x boleh terus mcm ni,Sal..ni memudaratkan diri namanya.."

Dalam tempoh ni aku paling banyak dihukum..instead of disokong..aku dilihat memudaratkan diri..tp x mengapa..aku ulang pada diri..berkali2..hanya Allah yang layak menghukum..yakin pada diri..terus yakinkan ini..~

Dari mata kasar..mungkin kelihatan aku memudaratkan diri..tp mana mungkin aku memudaratkan diri bila hidup aku lebih terarah sejak aku ambil keputusan ini~

'Sakit' ini menjadikan aku lebih menghargai kesihatan..~
penurunan berat badan ini menjadikan aku lebih berkeyakinan..~
memberi ruang kepada aku untuk mengubah penampilan..~
tempoh bersendirian ini juga menjadikan aku lebih berhati2 dalam pergaulan..~

Ada kalanya dtg kekuatan & semangat luar biasa..hingga aku terpaksa latih diri untuk seimbangkan semuanya..kerana aku percaya..sesuatu yg berlebihan itu memudaratkan..& kalau ianya perasaan..rasa yang berlebihan itu menyakitkan~

Pada satu saat paling sunyi..pada saat rasa diri paling teruji..bagaikan terdengar satu bisikan..untuk membalas lambaian Tuhan..dalam usaha menuju ke satu 'destinasi'..satu destinasi yang semua kita pasti tujui..ya,destinasi yang sama..tp kita punya rentak yang berbeza..& utk punya rentak yg selesa..ia merupakan satu proses yg memerlukan masa..tinggal antara mau x mau saja~

Profesor Hamka : "Pada waktu segala jalan hubungan di bumi ditutup orang,hubungan ke langit lapang terluang"

Nota Kaki :
Ramadhan..jangan terlalu cepat pergi..~~~

55 orang ong gedek gedek~:

hassy chan said... [Reply to comment]

selamat menyambut bulan ramadhan kak.. hehehe

Muhammad Syazwan Norhalik said... [Reply to comment]

sal sal sal aASAL lama tak nampak? hehe salam ramadhan.. phone jatuh dalam longkang lagi ta?

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@hassy chan

Salam ramadhan kembali,Has~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Muhammad Syazwan Norhalik

tgh 'bertapa'..tu sbb lama x nampak~

salam ramadhan..

oh, mintak jauh, xmo pisang berbuah dua kali~

pisau belati said... [Reply to comment]

Pembunuh Tanpa Bayang :-

tiada satu doktor pun yang mampu mengubati penyakit jiwa melainkan diri sendiri.

lama sudah aku tidak ke sini,banyak yang sudah tertinggal rupanya.....

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@pisau belati

ya..aku perlukan lakukan ini sendiri..~

aku pun dah lama x ke sana..lebih byk yg aku tertinggal rasanya~

pisau belati said... [Reply to comment]

Pembunuh Tanpa Bayang :-

tidak ada hal yang penting tentang diri aku selama aku menghilang.cuma aku banyak mencari ruang untuk bersendirian pergi ke beberapa daerah mencari ketenangan.

kau jaga diri baik-baik ya.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@pisau belati

sama mcm aku..byk mencari ruang untuk bersendirian..~

Waqheh said... [Reply to comment]

relakan jiwa...hahaa

pisau belati said... [Reply to comment]

Pembunuh Tanpa Bayang :-

mencari ruang untuk sendiri...
tapi jangan terlalu lama bersendiri ya.

dwaty said... [Reply to comment]

ya ramadhan kali ini terlalu cepat berlalu... belum puas rasanya... belum cukup nikmatnya... tahun depan belum tahu..

sy pun dh kurang ber'alam maya'...sibuk dgn perubahnan persekitran... entahlah... mungkin jua mencari ruang...

Salam Ramadhan sal ~

dwaty said... [Reply to comment]

ya ramadhan kali ini terlalu cepat berlalu... belum puas rasanya... belum cukup nikmatnya... tahun depan belum tahu..

sy pun dh kurang ber'alam maya'...sibuk dgn perubahnan persekitran... entahlah... mungkin jua mencari ruang...

Salam Ramadhan sal ~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Waqheh

ya,relakan saja,hahah~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@pisau belati

InsyaAllah..x lama~

akan aku cuba seboleh daya kuatkan jiwa~

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@dwaty

dah agak lama..n seiringan dgn itu agak terasa semakin ramai kenalan menghilang..cuma tinggal beberapa teman yg masih setia mengjenguk ke sini..termasuk kamu,Dwaty..mekasih ya!~ =)

salam ramadhan kembali, Dwaty~
yep, tahun depan belum tahu..tp moga2 masih diberi peluang utk bertemu~

Kancil 8349 said... [Reply to comment]

harap awak sembuh

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Kancil 8349

mekasih Kancil..InsyaAllah~

Heartbeat said... [Reply to comment]

orang tak rasa apa yang kita rasa . . .

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Heartbeat

apa yg kita rasa..hanya kita yg mampu hadamkannya~

Kancil 8349 said... [Reply to comment]

kalau dah sembuh bolehlah aktif berblog...

Hanie Dew said... [Reply to comment]

eee..aku selalu suke baca entry ko sebab macam baca novel..

sal..harapnya kau baik2 je k! de rezeki kite jumpa lagi..lepas raya mungkin? btw.. gambar ko pakai shades kat sebelah kanan aku ni mengancam habis la... cuuunnn.. ♥

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Kancil 8349

itu yg saya harapkan..InsyaAllah~
mekasih lagi sekali,Kancil~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Hanie Dew

so,ada la harapan aku nak jadi penulis novel,eh~ ;p

InsyaAllah..doakan aku ya~
yep, boleh aja, nnt kita plan betul2..dah lama x jumpa mesti byk mende nak cite~ ^^

penampilan baru aku tu..konon~ ;p
jgn puji lebih2..kang naik perasan plak aku~ hahah..

boni kacak said... [Reply to comment]

apa-apa pun, saya akan sentiasa doakan segala-galanya akan baik buat sal ye. amin.. sempena bulan ramadhan yang penuh keberkatan ni..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@boni kacak

Aamiin..terharu~
mekasih en.Boni~ ^^

Kancil 8349 said... [Reply to comment]

sentiasa mendoakan semua rakan blogger sihat...nasiblah jauh...kalau tidak boleh kita jumpa beramai2...Kancil nun di Sabah..hehehe

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Kancil 8349

xpe..mana tau nnt satu masa boley jumpa beramai2 dengan geng blogger sabah..hajat nak ke sana blom kesampaian~

Nur Fatin said... [Reply to comment]

wahhhhhhh.. lamanya tak datang sini.. sorry lama tak jenguk.hehehe..

jangan dilayan sanagt sakit hati. nnt merana..

salam Ramadhan..

emy zulaiha said... [Reply to comment]

selamat menyambut ramadhan sal.

insyaAllah, kita berdoa sempat berjumpa ramadhan akan dtg ye.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Nur Fatin

salam ramadhan kembali,Fatin~

ini bukan soal sakit hati syg..ini soal pemulihan jiwa~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]
This comment has been removed by the author.
~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@emy zulaiha

InsyaAllah..moga terus diberi peluang~

p/s : emy dah tukar link blog? x ley masuk..~

Kancil 8349 said... [Reply to comment]

menanti entri kamu...cerialah dengan entri - entri baharu

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Kancil 8349

agaknya teman2 blogger pun dah bosan dengan cerita2 sedih dekat sini..sy akan cuba kembali spt dulu~ =)

Hanie Dew said... [Reply to comment]

amin... ko jd penulis aku nak first reader dpt buku ko..hahaa..dgn sign sekali.

lawa ur new image. like it.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Hanie Dew

mmg aku ada impian nak ke arah bidang penulisan..tu pun sekadar sampingan..
tp masih jauh lagi perjalanan ke arah tu..skrg mampu angan2 je dulu~

mekasih,Hanie~ =)

Azham Vsvc said... [Reply to comment]

Kak Sal....semoga cepat sembuh daripada segala kesakitan rohani berkenaan....time cuti sekolah ni...gunakan masa sebaik-baiknya untuk merawat :)

Juliet_iRa~" said... [Reply to comment]

eh kak sal dah aktif blogging blk eh?

hee sorry ira pn on off blogging xsmpt nak jengah smua blog huu

sihat k.sal?akk on diet ke smpai brt turun ni?

jaga diri n take care :)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Azham Vsvc

Akak dah mula merawat dari awal tahun..feeling much better..lebih2 lagi dlm bulan ramadhan ni..InsyaAllah..~

mekasih,Azham~ =)

Yutaka Mushimura said... [Reply to comment]

salam hari puasa. lagi beberapa hari mau raya.

nak kasi pantun raya mualap:

Ikan selindit di atas peti,
Peti ikan wa letak tepi peligi,
Ikan lain semua ketepi,
Laya ini kali kene banyak hapi.

Peti tadi wa angkat lali,
Angkat lagi sampai tepi guni,
Amoi cina pun hali - hali hapi,
Laya hapi semua pun banyak senang ati.

:)

Ct Aja said... [Reply to comment]

Semoga sal diberi lebih ketabahan dlm bln ramadhan ni..salam ramadhan sal..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Yutaka Mushimura

waa..manyak come ini punya pantun laya a~ ;p

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Ct Aja

InsyaAllah..mekasih,Aja~
Salam ramadhan kembali~

Asrul "iLham" Sany said... [Reply to comment]

g coti2 MAlaysia...sure sihat hehhehe

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Asrul "iLham" Sany

sure eh? hehe~

akan..tp blom masa yg sesuai lg utk g bercoti~ ^^

Muhammad Syazwan Norhalik said... [Reply to comment]

Salam Aidilfitri dari Blog Uncle Zuan dan Saiazuan Blog :)

Dang Kahla said... [Reply to comment]

jangan terus tenggelam ya =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Muhammad Syazwan Norhalik

Salam Aidilfitri,Zuan~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Dang Kahla

Tetap ada..cuma sekali-sekala~ =)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said... [Reply to comment]

salam raya maaf zahir batin

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@b.r.u.t.a.l.s.o.l.o

Salam raya kembali,
b.r.u.t.a.l.s.o.l.o~

Bidadari Syurga said... [Reply to comment]

selamat hati raya... maaf andi saya ada komen or apa2 yg xbgs untuk dihadam

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Bidadari Syurga

ternanti2 kehadiran kamu ke sini~
eh,xde apa yg x bagus dari kamu..sy hargai setiap satunya..~ =)

amir aizat said... [Reply to comment]

Moga cepat sembuh :)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@amir aizat

InsyaAllah.mekasih,Aizat~ =)