Saturday, June 8, 2013

+++ ThE RoAd NoT TaKeN +++






The Road Not Taken

I shall be telling this with a sigh
Somewhere ages and ages hence:
Two roads diverged in a wood, and I,
I took the one less traveled by,
And that has made all the difference.

~Robert Frost~







Aku selalu ingin jadi seorang yg luar biasa..itu yg aku selalu minta dlm doa..tp aku seakan lupa..sebenarnya Tuhan sudah pun memakbulkannya..dengan cara berbeza..~

"Aku tgk ko ok je”..kata seorang teman..
Aku telan telahan tu dengan rasa kelat..

"Never underestimate the pain of a person..because in all honesty..everyone is struggling..some people are better at hiding it than others"

Nasihat utk berkongsi rasa dengan sesiapa agar aku lebih lega agak tidak sesuai utk aku buat masa sekarang..ia agak sulit & rumit..pernah aku cuba kongsikan tp x ramai yg mampu nak hadam..apa yg aku dpt hanyalah cebikan..betul2 mengundang rasa terkilan..ada baiknya aku diam~

Ya, diam mungkin menampakkan aku lemah..tp aku xkan biarkan insan lain menetapkan definisi lemah utk aku..biar aku terus mencari rentak & melodi hidup aku sendiri..mudah2an cepat aku temui & mudah2an aku dpt bangkit kembali..bangkit lebih kuat lagi~  

"Apapun yg akan terjadi Salihah..igtlah bahawa ketika kau tidak punya siapa2 selain Allah..Allah itu lebih dari cukup”

#Aku yakin, DIA sedang memberi aku peluang & ruang utk mencari titik optimum daya kemampuan di tengah2 segala kepayahan..terus berikan aku kekuatan luar biasa utk menangkis yang tercela Ya Allah..kurniakan aku keberkatan ilmu & keberkatan waktu..aku mohon padamu Ya Allah..mohon dengan sangat# 


33 orang ong gedek gedek~:

ghost writer said... [Reply to comment]

Love ur spirit. Keep going.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@ghost writer

Kau antara teman yg sering menambah keyakinan aku..mekasih x terhingga utk itu..aku xkan pernah berhenti..~

Asrul "iLham" Sany said... [Reply to comment]

jadilah apa sahaja yang diingini...asalkan diri sendiri hepi :)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Asrul "iLham" Sany

yep..asal sendiri hepi~ ;)

dill said... [Reply to comment]

cik sal :)

seperti yang pernah saya katakan dulu, kita tak boleh bercerita secara rambang kepada siapa-siapa di luar sana. kelak makan hati.

kita sama-sama pernah rasa begitu, bukan?

walau bagaimanapun, setiasa positif. saya doakan cik sal.

Allah ma'ak

dill.

a.samad jaafar said... [Reply to comment]

"Apapun yg akan terjadi Salihah..igtlah bahawa ketika kau tidak punya siapa2 selain Allah..Allah itu lebih dari cukup”
...genggam kalimah keramat itu sahabatku

T kasih atas kata2 dorongan dan semangat.. t kasih juga atas ingatan pada atasnamaaku..

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@dill

sy belajar sesuatu dari situ..ia mengingatkan sy utk lebih berhati2..~

mekasih,cik Dill~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@a.samad jaafar

akan digenggam,erat~

mana mungkin dilupa..terima kasih buat kamu juga,sahabat~

Kancil 8349 said... [Reply to comment]

maaf kancil datang lewat untuk membantu...bukan senang mahu mencari teman yang ingin berkongsi masalah...dan tidak semua yang mampu bersedih bersama....namun percaya Tuhan tu amat mengetahui...pasti dia sedang menguji kita...kuatkan semangat...walaupoun ndak berjumpa tetapi ada ramai lagi rakan di alam maya sedia membantu kamu

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Kancil 8349

Kancil dtg ni pun dah cukup terharu.mekasih,Kancil.bertuah sy ada teman alam maya mcm kamu..juga teman2 yg lain~ =)

blog-tips-kurus said... [Reply to comment]

teacher Saaaaalllllllll....

miss u! :)

hanjila said... [Reply to comment]

i too, took the one less traveled by. and it's a long lonely journey. but we'll never walk alone, because we have Allah.

sis sal, cantiknya kamu.
(:

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@blog-tips-kurus

cik Tips..miss u too!!!~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@hanjila

bunyinya spt kesian kan..sendirian dlm perjalanan yg panjang..smoga kita terus kuat..kita juga mampu capai bahagia..cuma masanya belum tiba~

oh, terima kasih..tp sebenarnya kita biasa2 saja~ =)

hassy chan said... [Reply to comment]

be strong akk..
sy pn kdg2 jns xska ckp kt org apa yg sy rs.. kdg2 dorg cm mrh kenapa sy ska pendam.. but the truth is, they never understand.. sbb tu better sy diam.. hehe..

btw, akak keep fighting ok! hehehehe

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@hassy chan

=)

kamu pun sama Has~

kuatkan semangat~

Mya said... [Reply to comment]

ya, stay strong! :)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Mya

I will~ =)

zulhilmi tempoyak said... [Reply to comment]

jadilah kuat.. :)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@zulhilmi tempoyak

=)

Hanie Dew said... [Reply to comment]

salam.hai sal, asal kita selalu ingat Dia, Dia tak pernah jauh dari kita.. =)

boni kacak said... [Reply to comment]

Allah sentiasa ada untuk hamba2NYA. :)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Hanie Dew
Salam.Hye Hanie..
ya,Dia x pernah jauh~ =)

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@boni kacak

Sentiasa~ =)

fiqas Rafie said... [Reply to comment]

salam...

kadang2 diam itu lebih baik..

ssh nak cari teman yang betul2 memahami..

apa-apapun, harap cik sal kuatkan semangat, cekalkan hati..awn mendung pasti kan berlalu...

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@fiqas Rafie

Salam...

mekasih,kak..InsyaAllah~

mudah2an~

Mya said... [Reply to comment]

hee bila nk update entri? :))

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Mya

Bila punya kesempatan,InsyaAllah~ =)

anak ayah said... [Reply to comment]

asSalamualaikum. kak sal!! miss u!sgt2! hug!!

keep going kak. Allah is always by your side.

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@anak ayah

Waalaikumussalam.mekasih syg~

Rindu kamu juga~ =)

Juliet_iRa~" said... [Reply to comment]

caiyooo! :)

Azham Vsvc said... [Reply to comment]

Salam Kak Sal...betullah apa yg Kak Sal tulis tu....sbb saya sendiri selalu minta jadi luar biasa, tapi saya tak sedar yang saya sudah sememangnya luar biasa......

~SaL IjOu~ said... [Reply to comment]

@Azham Vsvc

Salam Azham..
kan..kdg2 kita terlalu sibuk dgn mende lain hingga lupa lihat apa yg dah kita ada~

terus jd luar biasa!~ =)