Tuesday, June 22, 2010

+++ Terus melangkah +++

Ma : " Ma kesian tgk ko..keje swasta..masa depan ntah ke mana "
~Kenyataan ma membuatkan aku sgt terkilan (--")

mmg keje swasta agak teruk..agak risky..tp ini jalan yg aku pilih & aku x penah menyesal..
aku pernah terbaca lam satu article :
" Kalau kita menghalakan pandangan kita ke arah dinding maka pemandangan kita akan tertumpu ke satu arah..yakni dinding..sudah pasti pemandangan kita akan terhalang dr memandang benda2 lain..sebaliknya kalau kita mengalihkan pemandangan kita ke arah lain yg lebih luas maka skop pemandangan kita akan lebih luas "

aku akan terus melangkah ke hadapan..& akan berjalan lebih jauh lagi..xkan sesekali berhenti..sesungguhnya setiap permasalahan menandakan kita masih hidup & selagi hidup perjuangan mesti dteruskan..walaupun sendirian..

Aku percaya..setiap permasalahan ada jalan penyelesaian..kalau kita memandang masalah itu besar & berat, maka serabutlah fikiran..kaburlah pandangan..selalu berfikiran positif ( ckp mmg senang..tp aku akan berusaha utk fokus )..hadapi masalah dgn tabah hati..yg paling penting..Allah sentiasa ada bersama kita..Org yg sabar sekurang2nya akan mendapat dua kelebihan..kelebihan dr segi pengalaman & pahala kesabaran ketika menempuh dugaan tu..

~ Jgn berputus asa dgn rahmat Tuhan
~Teruskan berdoa..bukankah doa itu senjata yg paling ampuh bg org Islam..

0 orang ong gedek gedek~: