Friday, May 28, 2010

+++ Go 4 It !!! +++


Ada satu masa aku rasa sgt give up..apa bende aku buat semuanya pun x betul..but then aku sedar..aku perlu lakukan sesuatu.teringat satu kata2, " ada ketikanya pns tidak sampai ke ptg..mendung pula d tgh hari..sekurang2nya kalau bersedia..kita mampu berdiri & terus melangkah walaupun ketika itu kita mungkin akan jatuh berkali2 bagaikan bayi kecil yg baru mula belajar bertatih yg x jemu utk bgn & bgn lagi sehingga akhirnya mampu tersenyum puas apb langkahnya kian laju & mantap "...ya,aku jatuh berkali2..& aku bgn & bangun lagi..sampai satu tahap aku rasa sgt..HoPeLeSs..

tp akhirnya..Ya Allah..Kau makbulkan doaku..ada hikmahnya aku x dpt Ocbc..ada hikmahnya aku reject offer Singtel..sbb Allah nak bg aku peluang yg jauh lebih cerah..Maha suci Allah..
aku x menaruh sbrg harapan..better company..1 position.more than 5 candidates.Im selected!! Ya Rabb..sesungguhnya Kau lebih tau apa yg terbaik utk aku..Alhamdulillah..*x dpt aku gambarkan perasaan tu..

Bukan bermaksud semuanya akan lebih mudah..aku bersedia menyahut cabaran mendatang..apa maknanya hidup tanpa diiringi dugaan..aku mendaki ke atas..pasti cabaran lebih hebat..tp aku bersedia!!!

~Ya Allah..berikan aku kekuatan..tiadalah bgku kekuatan tanpa kekuatan yg Kau berikan..amminn..